فیسبوک

کارمندان فیسبوک حتی پس از اتمام پاندمی کرونا قادر به کار از راه دور خواهند بود

فیسبوک به‌تازگی اظهار داشته است که تمامی کارمندان این شرکت حتی پس از اتمام پاندمی کرونا قادر به کار از راه دور خواهند بود.

فیسبوک به تمام کارمندان خود اجازه می‌دهد حتی پس از اتمام پاندمی کرونا از راه دور به انجام وظایف خود بپردازند. این شرکت به کارمندان خود گفته است که «هرکسی که می‌تواند وظیفه‌اش را از راه دور انجام دهد قادر به درخواست کار از راه دور است».

این درحالی است که شرکت‌های بزرگ رقیب فیسبوک یعنی اپل و گوگل اخیراً شرایط کاری خود را تغییر داده‌اند و کارکنان را موظف به بازگشت به دفاتر طی ماه‌های آتی کرده‌اند.

مدیر عامل فیسبوک یعنی «مارک زاکربرگ» (Mark Zuckerberg) به کارکنان خود خبر داده است که برنامه دارد تا نصف ۲۰۲۲ این شرکت همچنان از راه دور فعالیت‌های خود را به جلو ببرد.

وی پیش‌تر گفته است که نصف ۶۰ هزار کارمند این شرکت می‌توانند به مدت ده سال از خانه کار کنند. انتظار می‌رود که دفاتر فیسبوک در ماه اکتبر به‌صورت تمام ظرفیت بازگشایی شوند اما کارکنانِ فاقد اجازه‌ی کار از راه دور باید حداقل در نصف وقت کاری حضور داشته باشند.

به نقل از وال استریت ژورنال، یکی از مقامات اجرایی این شرکت از اعلام تعداد کارمندانی که هم‌اکنون دارای اجازه‌ی کار از راه دور هستند خودداری کرده ولی متذکر شده که ۹۰ درصد از درخواست‌ها مورد تایید و پذیرش قرار گرفته‌اند.

درحالی که فیسبوک چنین آزادی عملی را برای کارمندان خود فراهم کرده و حتی اجازه‌ی کار از راه دور پس از اتمام پاندمی کرونا را به آن‌ها داده، کارکنان اپل اخیراً به سیاستی جدید که طی آن موظف به بازگشت به دفاتر در سه روز از هفته از اوایل سپتامبر شده‌اند، اعتراض کرده‌اند. کارکنان این شرکت می‌گویند که تقاضا دارند که کسانی که مایل هستند، از راه دور وظایف خود را انجام داده و به پیش ببرند و مجبور به بازگشت به دفاتر نشوند.

نظر شما راجع به رویکرد فیسبوک در مقایسه با رقبایش چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا