شرکت‌های پرداخت‌ یاری

مخالفت نمایندگان مجلس با دریافت نماد اعتماد الکترونیکی پرداخت‌یاران

 

با توجه به الزام پذیرندگان شرکت‌های پرداخت‌ یاری از اول مردادماه برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی، نمایندگان مجلس این کار غیر منطقی خواندند.

به گزارش سیار نیوز، درحالی که شاپرک طی ابلاغیه ای شرکت های پرداخت یاری را ملزم به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی کرده است، علاوه بر فعالان این حوزه، نمایندگان نیز این امر را غیر قانونی و نشدنی خواندند.

درهمین راستا، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مادامی که بانک مرکزی شرایط کار و فعالیت اقتصادی را برای فعالان حوزه پرداخت یاری مساعد نکرده است نمی تواند از شرکت های پرداخت یاری و استارتاپ ها چنین خواسته ای داشته باشد .

آشفتگی جامعه در پی نابودی استارتاپ های پرداخت یاری

سید کاظم دلخوش درادامه گفت: این اقدام شاپرک و بانک مرکزی نشدنی است زیرا اجرایی شدن چنین طرح هایی و اینکه شرکت یا مجموعه ای تعطیل شود جامعه را تحت تاثیر قرار داده و دچار آشفتگی می کند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:

این اقدام بانک مرکزی همانند بحثی است که در مورد چک های صیاد انجام داد، لایحه دولت در مورد چک های صیاد را به مجلس آوردند و ما تصویب کردیم اما درحال حاضر سرمایه گذاران ما با مشکل برخورد کردند و این چک ها نمی تواند در این شرایط پاسخگو باشند.

مخالفت مجلسی ها با محدود سازی فعالیت شرکت های پرداخت یاری

وی درادامه بیان کرد: برای اجرایی شدن چنین طرح هایی باید زمینه کار و فعالیت این شرکت ها فراهم شود که هیچ شرکتی برای ادامه فعالیتش دچار مشکل نشود.

دلخوش تصریح کرد: ما با این کار بانک مرکزی و شاپرک که بخواهند فعالیت این شرکت ها را به بهانه اینماد محدود کنند مخالفیم .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا