برگزاری انتخابات کمیسیون‌های تخصصی نصر تهران؛ از ابتدای شهریور

برگزاری انتخابات کمیسیون‌های تخصصی نصر تهران؛ از ابتدای شهریور

به گزارش سیارنیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، آیدین عدالت در اینباره گفت: پیرو اتمام مدت ثبت درخواست عضویت در کمیسیون‌های تخصصی، مراحل پالایش و تایید صلاحیت متقاضیان آغاز شده است و جلسات انتخابات کمیسیون‌ها از ابتدای شهریور ماه برگزار می‌شود.

او افزود: پس از تمدید مدت فراخوان تا روز ۱۵ مرداد، هزار و ۳۰۰ نفر به عنوان عضو حقیقی یا به نمایندگی از ۶۵۶ شرکت در فراخوان عضویت ۲۲ کمیسیون شرکت کردند. کمیسیون مشاوران با ۱۲۰ متقاضی و کمیسیون فروشگاه‌ها با ۱۶ متقاضی بیشترین و کمترین درخواست عضویت را داشتند.

عضو هیأت مدیره و مسئول کارگروه «بازطراحی ساختار سازمان نصر تهران» ادامه داد: کمیسیون‌های دیگر به طور متوسط با ۵۹ نفر درخواست کننده متقاضی عضویت داشتند.

عدالت درباره‌ی روال بررسی درخواست متقاضیان توضیح داد: طبق آیین نامه جدید، پس از پایان ثبت درخواست، دبیرخانه سازمان سوابق و زمینه فعالیت متقاضیان را بررسی می‌کند و گزارش وضعیت متقاضیان هر گروه از کمیسیون‌ها را به کمیته راهبری رسته مربوطه منعکس خواهد کرد.

او افزود: کمیته راهبری رسته با بررسی گزارش، نسبت به تایید صلاحیت متقاضیان هر کمیسیون اقدام می‌کند و لیست نهایی را جهت صدور دعوتنامه به دبیرخانه ارجاع می‌دهد. ملاک تشخیص صلاحیت متقاضی در هر کمیسیون تخصصی، زمینه فعالیت جاری یا سابقه فعالیت صنفی در زمینه موضوع کمیسیون است.

عدالت تاکید کرد: جهت حضور در جلسه انتخابات کمیسیون لازم است عضویت متقاضی دارای اعتبار باشد.

زمان‌بندی برگزاری انتخابات کمیسیون‌ها

مسئول کارگروه «بازطراحی ساختار سازمان نصر تهران» همچنین درباره‌ی زمان‌بندی برگزاری انتخابات کمیسیون‌ها و شروع به کار آنها گفت: پیرو برنامه‌ریزی «کارگروه اصلاح ساختار سازمان» مقرر شده است فرآیند بررسی و تایید صلاحیت متقاضیان حداکثر تا ۲۵ مرداد ماه جاری به پایان برسد و جلسات انتخابات کمیسیون‌ها از ابتدای شهریور ماه آغاز شود.

او در توضیحات بیشتری بیان کرد: جلسات انتخابات به صورت آنلاین است و سازوکار و سامانه برگزاری در روزهای آتی توسط دبیرخانه سازمان اطلاع رسانی خواهد شد. لیست نهایی متقاضیان تایید صلاحیت شده نیز در همان تاریخ منتشر شده و دعوتنامه حضور در جلسه برای این افراد ارسال می‌شود.

عدالت همچنین درباره‌ی تشریفات انتخابات کمیسیون‌ها اضافه کرد: پس از نهایی شدن لیست متقاضیان تایید صلاحیت شده، در صورتی که تعداد اعضای متقاضی عضویت در هر کمیسیون کمتر از ۳۵ نفر باشد، بدون نیاز به انتخابات، کلیه متقاضیان به عضویت رسمی آن کمیسیون درخواهند آمد. در صورتی که متقاضیان بیش از ۳۵ نفر باشند لازم است انتخابات برگزار شود و حاضران به ۳۵ نفر از میان خود رای دهند و آنها را به‌عنوان عضو رسمی کمیسیون انتخاب کنند.

او به انتخابات رئیس کمیسیون نیز اشاره کرد: در ادامه همان جلسه، فارغ از تعداد اعضا انتخابات رئیس کمیسیون برگزار می‌شود و توسط دبیر جلسه صورتجلسه خواهد شد. سه نفر از داوطلبان ریاست کمیسیون که بیشترین رای را اخذ کرده باشند، به عنوان کاندیدای نهایی به کمیته راهبری رسته مربوطه معرفی می‌شوند. کمیته پس از بررسی، کاندید مورد نظر خود را برای ریاست هر کمیسیون به همراه لیست اعضای اصلی منتخب، جهت تصویب به هیات مدیره معرفی خواهد کرد.

عدالت تاکید کرد: پیرو تصویب لیست اعضا و رییس کمیسیون توسط هیات مدیره‌ی سازمان، کمیسیون تخصصی مربوطه به صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد. نایب رییس و دبیر کمیسیون نیز در اولین جلسه توسط رییس کمیسیون انتخاب و منصوب می‌شوند.

عضو هیات مدیره نصر تهران درباره‌ی ترکیب اعضای هر کمیسیون نیز گفت: با توجه به ماهیت کمیسیون‌های مشاوران، کارشناسان حرفه‌ای و فروشگاه‌ها، اعضای این سه کمیسیون را اعضای حقیقی سازمان از دو شاخه اعضای حقیقی و فروشگاه‌ها تشکیل خواهند داد. باقی کمیسیون‌ها نیز توسط اعضای حقوقی سازمان تشکیل می‌شوند.

او ادامه داد: پیرو آیین‌نامه‌ی جدید در هر کمیسیون حقوقی، حداکثر دو نفر عضو حقیقی نیز امکان حضور دارند و از میان متقاضیان حقیقی همان کمیسیون در روز انتخابات به صورت جداگانه انتخاب می‌شوند. پس از تشکیل و شروع به کار کمیسیون‌ها حداکثر دو عضو حقیقی دیگر نیز به عنوان «نماینده کمیسیون مشاوران» و «نماینده کمیسیون کارشناسان حرفه‌ای» توسط رییس کمیسیون مربوطه به کمیسیون تخصصی معرفی و اضافه می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا