تیک‌تاک

تیک‌تاک تغییراتی را جهت حفاظت از نوجوانان اعمال می‌کند

برنامه‌ی به شدت محبوب تیک‌تاک اعلام کرده که اقدامات جدیدی را صورت خواهد داد تا کاربران نوجوان در این برنامه بیش از پیش در امنیت و آرامش باشند.

تیک‌تاک از اعمال تغییراتی جدید جهت حفاظت هرچه بیشتر از کاربران نوجوان خود خبر داده است. کاربران در رده‌ی سنی ۱۳ تا ۱۵ سال از ساعت ۲۱ و کاربران ۱۶ الی ۱۷ ساله از ساعت ۲۲ نوتیفیکیشن دریافت نخواهند کرد.

تیک‌تاک اظهار داشته است که این اقدام در راستای کمک به آن‌ها جهت تمرکز روی کار، درس، استراحت و خواب صورت خواهد گرفت و در تلاش هستند تا به کاربران جوان برای ایجاد عادات مثبت کمک کند. همچنین تنظیمات پیش‌فرض این برنامه به این صورت تغییر خواهد کرد که کابران ۱۶ تا ۱۷ ساله جهت دریافت دایرکت باید به شخصه به برنامه اجازه بدهند.

پیش از این، ارسال و دریافت دایرکت در تیک‌تاک تنها به افراد بالای ۱۶ سال محدود شده بود و حال بخش ارسال و دریافت دایرکت در تنظیمات حساب‌های کاربران ۱۶ تا ۱۷ ساله به‌صورت پیش‌فرض در حالت «هیچ‌کس» قرار گرفته است. همچنین کاربران هر زمان پس از اعمال تغییرات اقدام به ارسال پیام کنند، پیامی از سوی برنامه جهت تایید تنظیمات حریم خصوصی خود دریافت خواهند کرد.

علاوه بر این، این شرکت اعلام کرده است که کاربران زیر ۱۶ سال قبل از اینکه اولین پست خود را منتشر کنند باید مشخص کنند که ویدئوهایشان به «دنبال‌کنندگان»، «تنها دوستان» یا «تنها خودشان» نمایش داده شود.

مدیر بخش ایمنی کودکان در فضای آنلاین در «انجمن ملی پیشگیری از خشنوت علیه کودکان» (National Society for the Prevention of Cruelty to Children) یعنی «اندی باروز» (Andy Burrows) از این تدابیر جدید تیک‌تاک استقبال کرده و اقدامات این شرکت را اقدامات رو به جلویی دانسته است که نهایتاً باعث کاهش هرگونه آزار و تعرض به کودکان خواهد شد.

این درحالی است که طی چند هفته‌ی اخیر، گوگل از روش‌هایی جهت حذف تصاویر کودکان از بخش نتایج جست‌وجو و تغییراتی در YouTube Kids خبر داده است. در عین اپل روش‌های جدیدی را برای تشخیص محتویاتی که نمایان‌گر سوء استفاده‌ی جنسی از کودکان است و اخطار به والدین در این باره، معرفی کرده است.

نظر شما راجع به تدابیر جدید تیک‌تاک جهت محافظت از کودکان چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا