یوتیوب

تعداد مشترکین پریمیوم و موزیک یوتیوب به بیش از ۵۰ میلیون رسید

 گوگل به‌تازگی تایید کرد که تعداد کاربران عضو سرویس‌های YouTube Music و YouTube Premium به بیش از ۵۰ میلیون نفر رسیده‌اند.

گوگل اعلام کرده است که بیش از ۵۰ میلیون کاربر عضو YouTube Music و YouTube Premium شده‌اند. این رشدی قابل توجه نسبت به رقم ۳۰ میلیونی گزارش‌شده در دسامبر ۲۰۲۰ به حساب‌ می‌آید.

گوگل جزئیات بیشتری را درباره‌ این رقم ۵۰ میلیونی به اشتراک نگذاشته و از این رو مشخص نیست که چند نفر عضو YouTube Music یا YouTube Premium شده‌اند و چند نفر از نسخه‌های رایگان یک ماهه‌ این سرویس‌ها استفاده می‌کنند. با این حال، طی پستی در بلاگ یوتیوب گفته شده است که این پلتفرم سریع‌ترین میزان رشد سرویس موسیقی به شمار می‌رود. Variety همچنین ارقام گوگل را با سایر سرویس‌های استریم مقایسه کرده و گزارش کرده است که اسپاتیفای از حدود ۱۶۵ میلیون مشترک برخوردار است. Financial Times نیز تعداد کاربران اپل موزیک را ۷۸ میلیون برآورد کرده است. این درحالی است که اپل آخرین بار در ژوئن ۲۰۱۹ اعلام کرده بود تعداد مشترکین این سرویس از مرز ۶۰ میلیون نفر عبور کرده است.

هزینه‌ی اشتراک سرویس YouTube Music Premium ماهانه ۱۰ دلار است و امکان گوش دادن و دانلود موسیقی بدون تبلیغ را برای کاربران فراهم می‌کند. اشتراک YouTube Premium ماهانه ۱۲ دلار است و به تمامی مشترکین خود همه‌ی مزایای YouTube Music و امکان دانلود و تماشای ویدئوهای معمولی بدون تبلیغات را ارائه می‌دهد. مشترکین پریمیوم همچنین می‌توانند در هنگام کار با دیگر برنامه‌ها یا قفل بودن گوشی، به ویدیوها و موزیک‌های یوتیوب گوش دهند. برای افرادی که زمان زیادی را صرف محتوای غیر موسیقی در یوتیوب می‌کنند، این سرویس می‌تواند گزینه‌ی بهتری با توجه به هزینه‌ی اشتراکش باشد.

از سایر اخبار مرتبط با یوتیوب می‌توان به افزوده شدن سه قابلیت مشابه توئیچ به این پلتفرم اشاره کرد. این شرکت اعلام کرده است که برنامه دارد ماهانه ۱۰ هزار دلار به تولیدکنندگان ویدئوهای Shorts جهت گسترش و ترویج هرچه بیشتر این بخش که به نوعی رقیبی برای تیک‌تاک به حساب می‌آید، پرداخت کند. یوتیوب قابلیت‌های تازه‌ای را ارائه داده است که جست‌وجوی محتوای مورد نظرِ کاربران در بین حجم عظیم محتوای موجود در این پلتفرم را آسان‌تر می‌سازد. همچنین مشخص شده که برنامه‌ی شریک مالی یوتیوب دارای بیش از ۲ میلیون عضو است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا