تیک‌تاک

گزارش: تیک‌تاک در میزان تماشای ویدئوها توسط کاربران از یوتیوب پیشی گرفته است

با توجه به گزارشات، تیک‌تاک با رشد عظیمی که تجربه کرده توانسته است حتی یوتیوب را در میزان تماشای ویدئوها توسط کاربران روی این پلتفرم کنار بزند.

با توجه به گزارشی از شرکت App Annie، کاربران تیک‌تاک حال زمان بیشتری را در مقایسه با کاربران یوتیوب به‌صورت ماهانه صرف تماشای ویدئو می‌کنند. تیک‌تاک اولین بار در آگوست سال گذشته در ایالات متحده‌ی آمریکا از یوتیوب پیشی گرفته و از ژوئن ۲۰۲۱ به بعد، کاربران این پلتفرم به‌صورت ماهانه ۲۴ ساعت ویدئو تماشا کرده‌اند درحالی که این رقم برای پلتفرم رقیب، ۲۲ ساعت و ۴۰ دقیقه است. در بریتانیا تفاوت بین این دو پلتفرم حتی برجسته‌تر است؛ تیک‌تاک در ماه می سال گذشته از یوتیوب جلو زد و کاربران آن اکنون حدودا ۲۶ ساعت در ماه ویدئو تماشا می‌کنند و کاربران یوتیوب کمتر از ۱۶ ساعت را صرف تماشای ویدئو می‌کنند.

در این ارقام تنها بازدید روی گوشی‌های اندروید لحاظ شده و ممکن است که به‌صورت دقیق نمایان‌گر کل جامعه‌ی کاربران گوشی‌های هوشمند نباشد. با این حال با صرف نظر از این موارد، به خوبی می‌توان مقیاس رشد تیک‌تاک طی تنها چند سال را مشاهده کرد. نکته‌ای که این آمار و ارقام را جذاب‌تر می‌سازد، این است که ویدئوهای تیک‌تاک حداکثر ۳ دقیقه هستند ولی ویدئوهایی که روی یوتیوب به انتشار می‌رسند، عمدتاً در محدوده‌ی ۱۰ دقیقه قرار دارند و با این وجود، تیک‌تاک موفق شده است از یوتیوب پیشی بگیرد. همچنین لازم به ذکر است که تیک‌تاک طی قسمت عمده‌ی ۲۰۲۰ از سوی ایالات متحده‌ی آمریکا تهدید به بن شده بود و در نهایت رئیس جمهور جدید این کشور یعنی جو بایدن اوایل امسال احکام صادر شده توسط ترامپ را ابطال کرد.

البته BBC News متذکر شده است که یوتیوب با ۲ میلیارد کاربری که در اختیار دارد، به‌طور کلی همچنان در میزان تماشای ویدئوها توسط کاربران از تیک‌تاک که دارای حدوداً ۷۰۰ میلیون کاربر است جلوتر است. با در نظر نگرفتن کاربران iOS و کاربران Douyin در چین که نام دیگر تیک‌تاک است، یوتیوب هنوز در این زمینه در بین «برنامه‌ای اجتماعی و سرگرمی» از نیمه‌ی اول امسال به بعد، در صدر قرار دارد و رقیب آن پس از سه برنامه‌ی فیسبوک شامل واتس‌اپ، اینستاگرام و خود فیسبوک، در رتبه‌ی پنجم جای گرفته است.

نظر شما راجع به عملکرد تیک‌تاک چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا