گوشی تاشوی گوگل

گزارش: دومین گوشی تاشوی گوگل در دست توسعه قرار دارد

به‌تازگی گزارشی به انتشار رسیده است که از توسعه‌ی دومین گوشی تاشوی گوگل و آغاز آزمایش آن در داخل شرکت گوگل خبر می‌دهد.

به گفته‌ی منابع ۹to5Google، ظاهراً گوگل دومین گوشی تاشوی پیکسل را به‌صورت داخلی مورد آزمایش قرار می‌دهد. گفته می‌شود که این گوشی با نام رمزی Jumbojack در دست توسعه دارد؛ نامی که در نسخه‌ی آینده‌ی اندروید ۱۲ که ۹to5Google آن را به‌عنوان اندروید ۱۲.۱ می‌شناسد، به آن اشاره شده است. پس از گزارشاتی درباره‌ی دستگاه دیگری با نام Passport، این جدیدترین گوشی تاشوی گوگل است که درباره‌ی آن می‌شنویم.

جزئیات زیادی از گوشی تاشوی گوگل در دست نیست ولی ۹to5Google نکاتی کلیدی را به اشتراک گذاشته است. اول از همه، ظاهراً این گوشی دارای دو صفحه نمایش خواهد بود که یکی از آن‌ها وقتی گوشی تا می‌شود، به حالت غیرفعال در می‌آید و به این ترتیب شاهد یک طراحی شبیه به گوشی‌های تاشوی سامسونگ خواهیم بود. با این وجود اطلاعاتی در خصوص اندازه‌ی صفحه نمایش یا مشخصات سخت‌افزاری ارائه نشده است.

بر خلاف Passport که گفته می‌شد در اواخر ۲۰۲۱ روانه‌ی بازار می‌شود، مشخص نیست که دومین گوشی تاشوی گوگل یعنی Jumbojack چه زمانی به عرضه خواهد رسید. این احتمال وجود دارد که این نام رمزی صرفاً مربوط به یک نمونه‌ی اولیه‌ی داخلی باشد که جهت کمک در طراحی سیستم کاربری تاشو ساخته شده باشد. اگر غیر از این باشد، گوگل نسبت به ساخت گوشی‌های تاشوی بیشتر جدی به نظر می‌رسد.

از سایر اخبار مرتبط با گوگل طی چند وقت اخیر می‌توان به مشخص شدن تاریخ انتشار نسخه‌ی جدید سیستم عامل این شرکت یعنی اندروید ۱۲ بعد از گذراندن دوره‌های آزمایشی مختلف اشاره کرد. اندروید ۱۲ اخیراً با چهارمین بتای خود وارد مرحله‌ی «ثبات» شده و یک قدم به نهایی شدن نزدیک‌تر شده است و با توجه به گزارشی جدید که احتمال صحت آن با توجه به رویکرد گذشته‌ی گوگل بالا است، نسخه‌ی نهایی این سیستم عامل جدید در ۴ اکتبر مصادف با ۱۲ مهر رسماً به انتشار خواهد رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا