آیفون

احتمالاً در سری بعدی آیفون ناچ به‌طور کلی حذف خواهد شد

درحالی که هنوز آیفون ۱۳ روانه‌ی بازار نشده، گزارشی درباره‌ی یکی از نکات مهم در طراحیِ سری بعدی این گوشی یعنی ناچ صفحه نمایش منتشر شده است.

آیفون ۱۳ هنوز به عرضه نرسیده اما حدس و گمان‌ها درباره‌ی گوشی‌های آینده مدتی است که آغاز شده است و همچنان هم ادامه دارند. درحالی که برخی از شایعات درباره‌ی رویداد هفته‌ی گذشته‌ی اپل درست از آب در نیامدند، برخی از گزارشات صحیح بودند که از جمله می‌توان به گزارش «مینگ-چی کوئو» (Ming-Chi Kuo) درباره‌ی کوچک‌تر شدن ناچ بالای صفحه نمایش و افزایش نرخ تازه‌سازی اشاره کرد.

حال کوئو گزارش کرده است که اپل برنامه دارد تا ناچ را به‌طور کلی از مدل‌های پرو و پرو مکسِ سری بعدی آیفون در سال آینده حذف کند و به‌جای آن، دوربین جلو به‌صورت «پانچ هول» (Punch Hole) قرار خواهد گرفت. با این حال، کوئو انتظار دارد تا حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش تا ۲۰۲۳ کنار گذاشته شود اگرچه گزارشات حاکی از این بودند که این اتفاق در سال جاری می‌افتد.

گوشی تاشوی آیفون نیز همچنان بعید به نظر می‌رسد و درحالی که پیش‌تر پیش‌بینی می‌شد اپل چنین گوشی‌ای را در سال ۲۰۲۳ به عرضه برساند، حال باید انتظار آن را در زودترین حالت ممکن در ۲۰۲۴ داشته باشیم. کوئو از عرضه‌ی آیفون SE مجهز به ۵G در بهار آینده و یک مدل بزرگ‌تر از آیفون ۱۴ که قاب ۶.۷ اینچیِ مدل پرو را بدون قابلیت‌های اضافی این مدل و بدون افزایش قیمت ارائه خواهد داد، خبر می‌دهد.

اپل در رویداد California Streaming که اخیراً وعده‌ی آن را داده بود، از گوشی‌های آیفون ۱۳ رونمایی کرد و اعلام نمود که این گوشی در چهار مدل استاندارد، مینی، پرو و پرو مکس در ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲ مهر ۱۴۰۰) به عرضه خواهد شد.

نظر شما درباره‌ی حذف ناچ بالای صفحه نمایش در سری بعدی آیفون چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا