یوتیوب

یوتیوب دانلود ویدئوها از طریق پی‌سی را آزمایش می‌کند

یوتیوب به‌تازگی قابلیت جدیدی را از طریق مشترکین پریمیوم مورد آزمایش قرار می‌دهد که امکان دانلود ویدئوها از مرورگر روی پی‌سی را فراهم می‌کند.

یوتیوب قابلیت رسمی جهت دانلود ویدئوها از طریق مرورگر در پی‌سی را مورد آزمایش قرار می‌دهد و مشترکین پریمیوم تا ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) قادر به امتحان آن خواهند بود. البته این امکان برای تمامی مشترکین فراهم نشده است و کاربران باید به صفحه‌ی مخصوص آزمایش‌ها در این پلتفرم مراجعه کنند تا ببینند که واجد شرایط محسوب می‌شوند یا خیر.

به گفته‌ی گوگل، جدیدترین نسخه‌های کروم، اِج یا اوپرا برای آزمایش این قابلیت پشتیبانی می‌شوند و کاربران هنگام تماشای ویدئو باید گزینه‌ای را زیر پخش‌کننده مشاهده کنند که با کلیک بر روی آن، قادر به دانلود ویدئو خواهند بود و همچنین می‌توان ویدئوها را از بخش دانلودها در قسمت چپ صفحه مشاهده کرد. ظاهراً امکان دانلود ویدئوها و تماشای آن‌ها در خارج از مرورگر وجود ندارد و احتمالاً این صرفاً راهی جهت تماشای ویدئوهای یوتیوب به‌صورت آفلاین است.

یوتیوب

البته هنوز حتی امکان امتحان این قابلیت به درستی مهیا نیست و ممکن است در برخی مواقع ویدئوها دانلود نشوند و کاربر مجبور شود در زمان دیگری دوباره اقدام به این کار کند. باید منتظر ماند و دید که نهایتاً یوتیوب بر سر ارائه‌ی این قابلیت به نتیجه خواهد رسید یا خیر.

از سایر اخبار مرتبط با یوتیوب می‌توان به معرفی قابلیت‌های کاربردی جدید در زمینه‌ی جست‌وجو توسط این پلتفرم اشاره کرد که می‌تواند کاربران را هرچه سریع‌تر و صحیح‌تر به محتوای مورد نظرشان برساند. همچنین اعلام شده که برنامه‌ی شریک مالی یوتیوب که از طریق آن کانال‌ها از ویدئوهای خود درآمدزایی می‌کنند، به بیش از ۲ میلیون عضو دست پیدا کرده و تعداد مشترکین پریمیوم و YouTube Music به بیش از ۵۰ میلیون نفر رسیده است. این درحالی است که اخیراً گزارشی جالب توجه به انتشار رسیده است که از پیشی گرفتن میزان تماشای ویدئوها توسط کاربرانِ تیک‌تاک از یوتیوب حکایت دارد. نکته‌ی جالب این است که ویدئوهای تیک‌تاک حداکثر ۳ دقیقه هستند ولی ویدئوهایی که روی یوتیوب به انتشار می‌رسند، عمدتاً در محدوده‌ی ۱۰ دقیقه قرار دارند و با این وجود تیک‌تاک موفق شده است از این پلتفرم عظیم تثبیت شده پیشی بگیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا