اینستاگرام

توسعه نسخه کودکان اینستاگرام متوقف شد

درحالی که اخیراً شاهد شایعاتی مبنی بر توسعه‌ی نسخه‌ای مخصوص کودکان برای اینستاگرام بودیم، حال خبر توقف توسعه‌ی آن به انتشار رسیده است.

رئیس اینستاگرام یعنی آدام موسری (Adam Mosseri) طی مطلبی در بلاگ این برنامه اعلام کرد که توسعه‌ نسخه‌ مخصوص کودکان زیر ۱۳ سال برای اینستاگرام که با نام Instagram Kids شناخته می‌شد، متوقف شده است. با این حال آن‌ها همچنان روی تجارب تحت نظارت والدین برای کاربران کم سن‌تر کار خواهند کرد.

موسری در مطلبی در بلاگ اینستاگرام و همچنین چندین توئیت، رسانه‌ها و منتقدان را در سوء برداشت هدف Instagram Kids مقصر دانسته است. وی بیان داشته که این نسخه نه مختص به کاربران جوان‌تر بلکه برای کودکان ۱۰ تا ۱۲ ساله بوده است. همچنین به گفته‌ی او، جزئیات این پروژه بسیار زود و پیش از اینکه تیم سازنده به نتیجه‌ی جامعی برسد، به بیرون درز پیدا کرد و مردم بدترین احتمال را در نظر گرفتند و آن‌ها نیز در آن زمان پاسخ‌های کافی به سوالات و شبهه‌های مردم نداشتند.

توسعه نسخه کودکان اینستاگرام گوشه‌ای از مشکلات فیسبوک

توقف توسعه‌ Instagram Kids درحالی رخ داده است که هفته‌ی گذشته وال استریت ژورنال مجموعه‌ای از گزارشات را درباره‌ی فیسبوک به انتشار رساند و حتی طی یکی از آن‌ها مدعی شد که با توجه به تحقیقات داخلی اینستاگرام، این برنامه مسائل مربوط بزرگسالان ر ا بدتر و جدی‌تر ساخته است. پس از آن، فیسبوک اظهار داشت که در این گزارشات نتایج تحقیقات داخلی این شرکت به اشتباه بیان شده اگرچه از انتشار داده‌های مذکور به‌صورت مستقیم جهت بررسی توسط منتقدان خودداری کرد.

موسری متذکر شده که گزارشات وال استریت ژورنال، «سوالات زیادی را برای مردم به وجود آورده است» و چنین حجم و شیوه‌ی انتقادی باعث شده است تا اینستاگرام تعدادی از قابلیت‌های «ضد قلدری» را به همراه قابلیت‌هایی که کاربران را به استراحت از این برنامه تشویق می‌کند، ارائه بدهد.

توسعه‌ نسخه‌ای مخصوص نوجوانان و کودکان با انتقادات گسترده‌ای مواجه شد و پاسخ فیسبوک به این انتقادات، این بود که کاربران در این رده‌ی سنی در حال حاضر به‌طور فعال از این برنامه استفاده می‌کنند و بهتر است که تجربه‌ی آن‌ها تحت نظارت قرار بگیرد. حتی این شرکت اعلام کرد که در این نسخه تبلیغاتی به نمایشی گذاشته نخواهد شد ولی با همه‌ی این اوصاف، منتقدان همچنان متقاعد نشدند.

اینستاگرام پیش‌تر اقداماتی را در راستای ایجاد فضایی هرچه امن‌تر برای کودکان و نوجوانان صورت داده بود؛ به‌عنوان مثال، قابلیت ارسال پیام توسط بزرگسالان به نوجوانانی که آن‌ها را دنبال نمی‌کنند را غیر فعال کرده بود و همچنین حساب‌های کاربران زیر ۱۶ سال را به‌صورت پیش‌فرض در حالت خصوصی قرار داده بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا