اندروید 12.1

اندروید ۱۲.۱ روی تجربه‌ی کاربری گوشی‌های تاشو متمرکز خواهد بود

ظاهراً نسخه‌ای بازبینی شده از اندروید ۱۲ تحت عنوان اندروید ۱۲.۱ در آینده منتشر خواهد شد که رابط کاربری روی گوشی‌های تاشو را بهبود می‌بخشد.

اگر کد لو رفته‌ی بررسی شده توسط XDA Developers صحت داشته باشد، بهبودهای بزرگی با تمرکز روی گوشی‌های تاشو در راه اندروید است. گزارشات گذشته حکایت از این داشتند که اندروید ۱۲ با یک نسخه‌ی بازبینی شده همراه خواهد بود که با توجه به رسم همیشه، انتظار می‌رود اندروید ۱۲.۱ نام بگیرد.

به گفته‌ی XDA، این به‌روزرسانی ممکن است عملکرد این سیستم عامل روی صفحه‌های بزرگ تاشو را بهبود ببخشد و به‌عنوان مثال، تجربه‌ی اسپلیت اسکرین بهتر، لاک‌اسکرینی که از فضای افقی بهتر بهره می‌برد و تسک‌بار جدیدی را که استفاده از چندین برنامه به‌صورت همزمان را آسان‌تر می‌سازد ارائه خواهد داد. این تغییرات می‌توانند بسیار مفید واقع شوند به‌طوری که تولیدکنندگانی نظیر سامسونگ حداقل کمتر نیاز به اعمال بهبودهای مورد نیاز روی اندروید برای گوشی‌های تاشوی خود داشته باشند.

ع XDA متذکر شده که اکثر بهبودهایی نسخه‌ی بازبینی شده‌ی اندروید ۱۲ مربوط به چگونگی استفاده‌ی این سیستم عامل از از فضای افقی می‌شود. مثلاً این سیستم عامل اجازه خوهد داد تا Quick Settings و پنل نوتیفیکشن‌ها همزمان در کنار هم نمایش داده شوند درحالی که اکنون در لاک اسکرین، در یک بخش از صفحه نمایش، ساعت و در بخشی دیگر، نوتیفیکشن‌ها قابل مشاهده است. همچنین صفحه‌ی وارد کردن رمز عبور می‌تواند در چپ یا راست صفحه نمایش قرار بگیرد تا کاربر بتواند به راحتی تنها با یک دست رمز خود را وارد کند.

علاوه بر این‌ها، اندروید ۱۲.۱ استفاده از برنامه‌ها در حالت اسپلیت اسکرین را آسان‌تر خواهد ساخت. حال شورت‌کات جدیدی در منوی برنامه‌های اخیر وجود دارد که برنامه‌ را در حالت اسپلیت اسکرین باز می‌کند به‌جای اینکه مجبور باشید آیکون یک برنامه را برای مدتی فشار دهید. در عین حال، می‌توان از تسک‌باری جدید در پایین صفحه نمایش برای باز کردن برنامه‌های اخیر در حالت اسپلیت اسکرین استفاده کرد؛ تنها کافی است که آن‌ها را بکشید و به قسمت دیگری از صفحه ببرید. به گزارش XDA، احتمال دارد نهایتاً کشیدن یا اصطلاحاً درگ (Drag) کردن نوتیفیکیشن‌ها جهت باز کردن برنامه‌هایشان در اسپلیت اسکرین ممکن شود. در آخر برنامه‌ی تنظیمات رابطی جدید را دریافت خواهد کرد که لینک‌های اصلی را در قسمت چپ صفحه و زیر منوها را در قسمت راست صفحه به نمایش می‌گذارد.

اندروید ۱۲ اخیراً با چهارمین بتای خود وارد مرحله‌ی «ثبات» شده و یک قدم به نهایی شدن نزدیک‌تر شده است و با توجه به گزارشی جدید که احتمال صحت آن با توجه به رویکرد گذشته‌ی گوگل بالا است، نسخه‌ی نهایی این سیستم عامل جدید در ۴ اکتبر مصادف با ۱۲ مهر رسماً به انتشار خواهد رسید.

از سایر اخبار مرتبط با سیستم عامل اندروید طی چند وقت اخیر می‌توان به ۳ میلیاردی شدن تعداد کاربران فعال اندروید در سراسر جهان اشاره کرد که دستاورد به شدت چشمگیری به شمار می‌رود. همچنین گوگل از تغییری بزرگ برای توسعه‌دهندگانی خبر داده است که می‌خواهند عناوین خود را روی گوگل پلی به عرضه برسانند و درحالی که در حال حاضر فرمت مرسوم برنامه‌های اندروید APK است، این شرکت از ماه آگوست فرمت Android App Bundle را برای برنامه‌های پلی استور الزامی خواهد ساخت و فرمت APK را کنار خواهد گذاشت. ضمناً گوگل به‌زودی در راستای هرچه ایمن‌تر نگه داشتن کاربران خود اجازه‌ی ورود به حساب گوگل را روی دستگاه‌های اندروید قدیمی نخواهد داد و در نهایت، اخیراً مشخص شده است که یکی از قابلیت‌های کاربردی و جذاب اندروید ۱۲ امکان تجربه‌ی بازی‌ها حین دانلود آن‌ها خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا