پردازنده M1 مک‌ بوک پرو جدید

شرکت اپل در وضعیت کمبود جهانی تراشه از دو پردازنده‌ جدید رونمایی کرد

شرکت اپل به‌تازگی از پردازنده‌های M1Pro و M1Max که به‌صورت داخلی طراحی و ساخته شده‌اند، برای لپ‌تاپ‌های مک‌ بوک پرو جدید رونمایی کرده است.

این پردازنده‌های جدید تقریباً یک سال بعد از اینکه این شرکت از اولین کامپیوترهای مک خود با پردازنده‌ی طراحی خود رونمایی کرد، معرفی شده‌اند.

این درحالی است که اخیراً گزارشاتی را شاهد بوده‌ایم مبنی بر اینکه اپل به دلیل کمبود جهانی تراشه، میزان دستگاه‌های تولیدی آیفون ۱۳ را به مقدار قابل توجهی کاهش داده است که حتی کمی پس از انتشار گسترده‌ی این خبر، باعث افت ارزش سهام شرکت اپل شد.

تحلیل‌گر «میکاکو کیتاگاوا» (Mikako Kitagawa) از «گارتنر» (Gartner) اظهار داشته است که «این تقویت عملکرد بسیار چشم‌گیر است». همچنین اپل مدعی شده است که عملکرد این پردازنده‌های جدید با جدیدترین پردازنده‌های هشت هسته‌ای لپ‌تاپ‌ها که بالاترین سرعت در عین استفاده‌ی ۷۰ درصدی از نیرو را ارائه می‌دهند، قابل مقایسه خواهد بود. در واقع پردازنده‌ی این شرکت در بهترین حالت خود ۱.۷ درصد سریع‌تر از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای مذکور عمل خواهد کرد. با این وجود، این ادعاها هنوز از منابع دیگر به‌صورت مجزا مورد تایید قرار نگرفته است.

اپل سال‌ها از پردازنده‌های ساخته‌ی اینتل در محصولات خود بهره برده و حال به گفته‌ی تحلیل‌گر ارشد «بن‌ وود» (Ben Wood) از CCS Insight، طراحی پردازنده‌ها به‌صورت داخلی برای این شرکت نتایج مثبتی داشته است. دو مک‌برو پروی جدید که یکی ۱۴ اینچی و دیگری ۱۶ اینچی است، از این دو پردازنده‌ی جدید و سیستم عامل جدید تحت عنوان macOD Monterey برخوردار هستند.

اپل طی رویداد Unleashed روی قدرت و عمر طولانی باتری این مک‌ بوک پرو جدید تاکید کرده است و درحالی که تحلیل‌گران به نوعی از فاصله‌گیری کارمندان در صنایع خلاق از مک‌بوک پرو خبر داده‌اند، به گفته‌ی کیتاگاوا به نظر می‌رسد که این محصولات جدید اپل بتوانند توجه آن‌ها را به خوبی جلب کنند و برای آن‌ها کارآمد ظاهر شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا