کنسول جدید نینتندو

تاریخ عرضه‌ی کنسول جدید نینتندو همچنان مشخص نیست

تاریخ عرضه‌ی کنسول جدید نینتندو سوئیچ هنوز مشخص نشده است و این شرکت هنوز مشغول کار روی ایده و طرح کلیِ پشت این کنسول است.

درحالی که سوئیچ همچنان در صدر جداول فروش در سراسر جهان قرار می‌گیرد، بسیاری منتظر کنسول جدید نینتندو هستند و با توجه به گزارشی پس از جدیدترین گزارش مالی این شرکت، نینتندو همچنان روی طرح کلی کنسول جدید خود و بازه‌ی زمانی عرضه‌ی آن کار می‌کند.

نینتندو طی یک جلسه‌ی پرسش و پاسخ اعلام کرده است که کنسول جدید خود و جانشین سوئیچ به‌صورت فعال در دست توسعه قرار دارد. این شرکت هنوز درباره‌ی ایده و طرح کلی این کنسول تصمیم نگرفته و همچنین زمان عرضه‌ی آن مشخص نشده است. نینتندو همچنان انتظار رشد فروش سوئیچ به لطف مدل اُلدِ به‌روزرسانی شده و عناوین انحصاری پیش روی این کنسول را دارد و از این رو، زمان قابل توجهی برای عرضه‌ی کنسول جدید نینتندو باقی است.

با گذشت نزدیک به یک سال از عرضه‌ی کنسول‌های نسل جدید سونی و مایکروسافت یعنی پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سریز ایکس/اس، کاملاً منطقی به نظر می‌رسد که بازیکنان به دنبال کنسول جدید نینتندو هستند.

همچنین «شونتارو فوروکاوا» (Shuntaro Furukawa)، مدیر نینتندو طی گزارش مالی این شرکت اعلام کرده است که ۹۰۰ میلیون دلار در راستای گسترش بخش توسعه‌ی بازی سرمایه‌گذاری خواهند کرد. حتی VGC گزارش کرده است که این غول ژاپنی در عرصه‌ی بازی‌های ویدئویی، مبلغ مشابهی را روی سرویس‌های آنلاین خود سرمایه‌گذاری می‌کند.

سوئیچ موفقیت عظیمی برای نینتندو بوده و از انتظاراتی که در ابتدا این شرکت از آن داشت، پیشی گرفته است. به گفته‌ی فوروکاوا، مجموعاً ۸۸۰ میلیون دلار به گسترش بخش توسعه‌ی این شرکت (احتمالاً بدون در نظر گرفتن خریدهای جدید) اختصاص داده می‌شود و ۴۴۰ میلیون دلار صرف گسترش سایر حوزه‌ها نظیر فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های تلویزیونی خواهد شد.

طی بازه‌ی سه‌ماهه‌ای که تا پایان ماه سپتامبر ادامه داشت، فروش نینتندو سوئیچ در سراسر جهان به ۹۲.۸۷ میلیون دستگاه رسیده است. درحالی که نینتندو پیش‌تر اظهار داشته است که کمبود جهانی تراشه روی موجودی سوئیچ تاثیر خواهد گذاشت، پیش‌بینی می‌کند که این کنسول تا سال مالی آینده رکورد فروش Wii را تصاحب کند.

اگرچه در ابتدا شک و شبهه‌های فراوانی نسبت به پشتیبانی شرکت‌های ترد پارتی از نینتندو سوئیچ به دنبال فاجعه‌ی Wii U وجود داشت، این کنسول پشتیبانی بی‌سابقه‌ای را از شرکت‌هایی نظیر الکترونیک آرتس، یوبی‌سافت، کپکام، اسکوئر اینکس و ۲K دریافت کرد و در حال حاضر دارای بیش از ۶۷۰۰ بازی ترد پارتی است که به راحتی جامع‌ترین مجموعه‌ی عناوین ترد پارتی در تاریخ این شرکت به حساب می‌آید. ۱۱۰۰ از این عناوین تنها طی شش ماه گذشته روی این کنسول منتشر شده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا