فیسبوک

فیسبوک به محتواسازان ۵۰ هزار دلار جهت استفاده از اتاق‌های گفتگو پرداخت می‌کند

شرکت فیسبوک جهت ترغیب تولیدکنندگان محتوا برای استفاده از پلتفرم‌های خود برنامه‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته است.

فیسبوک که اکنون با نام متا شناخته می‌شود، همچنان تاکتیک خود در راستای جذب تولیدکنندگان را ادامه می‌دهد. پس از اینکه مارک زاکربرگ، مدیر عامل این شرکت در ماه ژوئیه وعده داد که تا پایان ۲۰۲۲ مجموعاً ۱ میلیارد دلار به تولیدکنندگان محتوا پرداخت خواهد کرد، حال این شرکت قدم دیگری برداشته است.

The Information طی گزارشی جدید مشخص کرده است که این مبلغ چگونه خرج می‌شود و در این بین، اشاره کرده است که فیسبوک حداکثر ۵۰ هزار دلار به تولیدکنندگان محتوا جهت استفاده از Live Audio Rooms پرداخت خواهد کرد تا قدمی در رقابت با برنامه کلاب هاوس برنامه بردارد.

به گفته‌ی The Information، فیسبوک به موزیسین‌ها و سایر تولیدکنندگان محتوا به ازای هر جلسه در اتاق‌های گفت‌ و گوی این پلتفرم ۱۰ تا ۵۰ هزار پرداخت خواهد کرد. فیسبوک از آن‌ها می‌خواهد تا ۴ تا ۶ جلسه ۳۰ دقیقه‌ای را برگزار کنند.

چنین حرکتی از سوی فیسبوک حداقل در کوتاه مدت می‌تواند موثر واقع شود. حتی برنامه محبوب دیگر شرکت فیسبوک یعنی اینستاگرام چنین رویکردی را جهت تقویت قسمت Reels که رقیبی برای تیک تاک محسوب می‌شود، در پیش گرفته است و حداکثر ۳۵ هزار دلار را به تولیدکنندگان محتوا جهت تولید ویدئو در این قسمت پرداخت می‌کند.

Live Audio Rooms در ماه ژوئن در ایالات متحده‌ی آمریکا در دسترس قرار گرفت و از جمله اشخاص معروفی که در اتاق‌های گفت و گوی فیسبوک حضور پیدا کرده‌اند می‌توان به خواننده معروف مایلی سایرس و کمدین شری کولا اشاره کرد اگرچه مشخص نیست که مبلغی به آن‌ها جهت شرکت در گفت و گوها پرداخته شده است یا خیر.

البته فیسبوک تنها شرکتی نیست که از چنین روشی برای جذب تولیدکنندگان محتوا به پلتفرم‌های خود بهره می‌برد اما در واقع شرکت‌های مختلفی از این روش استفاده می‌کنند. Creator Fund از تیک‌تاک و Spotlight از اسنپ‌چت برنامه‌های این پلتفرم‌های بزرگ جهت جذب تولیدکنندگان محتوا هستند و توئیتر نیز برنامه‌ای را برای تبلیغ هرچه بیشتر قابلیت Spaces مشابه کلاب هاوس دنبال می‌کند.

از سایر اخبار مرتبط با فیسبوک می‌توان به تغییر نام این شرکت به متا اشاره کرد که طی چند وقت اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته است. همچنین این شرکت  چندین میلیارد روی پروژه‌ی ساخت متاورس یا جهان مجازی سرمایه‌گذاری کرده است. بخش متاورس فیسبوک که در حال حاضر هدست آکیولس کوئست و دستگاه‌های پورتال را تولید می‌کند، به وضوح در حال تبدیل شدن به پروژه‌ی بزرگ بعدی این شرکت است. مدیر عامل فیسبوک یعنی «مارک زاکربرگ» (Mark Zuckerberg) چندین ماه است که به‌صورت مداوم درباره‌ی متاورس صحبت می‌کند و این شرکت حتی اخیراً ۱۰ هزار نفر در کشورهای اتحادیه‌ی اروپا را جهت کار روی این پروژه استخدام کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا