RTX 2050 انویدیا

لپ تاپ های جدید RTX 2050 انویدیا با قیمت مناسب عرضه خواهند شد

شرکت انویدیا قصد دارد لپ تاپ های RTX 2050 را به منظور قدرت خرید بیشتر برای لپ تاپ‌های گیمینگ قدرتمند با قیمت مناسب، وارد بازار کند. شاید با وجود لپ تاپ‌های RTX 3050 و ۳۰۶۰ Ti عرضه لپ تاپ‌هایی از سری ۲۰ کمی قدیمی به نظر برسد. اما از نظر انویدیا این سری کارت‌های گرافیک لپ تاپ با ارائه قدرت قابل قبول، قدرت خرید لپ تاپ را برای مشتریان بالا خواهد برد.

RTX 2050 فقط یک قطعه سخت‌افزاری قدیمی نیست که انویدیا قصد دارد آن‌ را دوباره روانه بازار کند. چرا که بر خلاف چیپ‌های سری ۲۰ این شرکت، بر خلاف معماری Turing، کارت‌های RTX 2050 بر اساس معماری Ampere GA 107 طراحی شده‌اند. این معماری درست مشابه معماری سری کارت‌های RTX 3050 و البته دیگر کارت‌های سری ۳۰ انویدیا است. بنابراین می‌توان انتظار وجود ویژگی‌های بهبود یافته ری‌تریسینگ نیز در کپ تاپ های RTX 2050 باشیم.

این مطلب راهم مطالعه کنید:
انویدیا طی دوره‌ی کمبود کارت گرافیک ۵ میلیارد دلار درآمد داشته است

 

این کارت گرافیک درست مشابه با کارت‌های ۳۰۵۰، با ۲۰۴۸ هسته CUDA و ۴ گیگابایت حافظه GDDR6 عرضه خواهند شد. هرچند بر خلاف کارت ۳۰۵۰ که دارای حافظه ۱۲۸ بیتی است، این کارت دارای ۶۴ بیت حافظه خواهد بود.

با وجود محدودیت‌های عرضه چیپ در یک سال اخیر، انویدیا با این کار قصد داشته است تا یک محصول برای قرارگیری میان کارت‌های RTX 3050 و RTX 1650 را عرضه کند تا یک محصول اقتصادی‌تر را به نسبت ۳۰۵۰ و محصولی قدرتمندتر را نسبت به ۱۶۵۰ عرضه کند.

لپ تاپ‌های سری RTX 2050 انویدیا در سال ۲۰۲۲ روانه بازار خواهند شد.

منبع: The Verge

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا