رمز ارز

طرح پیشنهاد اختصاص بودجه برای ایجاد نیروگاه‌های برق

 

پیشنهاد اختصاص بودجه برای ایجاد نیروگاه‌های برق و تولید رمز ارز در کشور از سوی کمیسیون صنایع مطرح شد.

به گزارش سیار نیوز، با توجه به اهمیت موضوع رمز ارز، پیشنهاد اختصاص بودجه برای ایجاد نیروگاه‌های تولید برق و رمز ارز از سوی کمیسیون صنایع مطرح شد.

درهمین راستا، علی جدی ضمن تاکید بر حمایت از صنعت رمز ارز در کشور گفت: ما رمز ارز را به عنوان یک صنعت در کشور قبول داریم اما نگرانی که وجود دارد در بحث مصرف برق است و اینکه در سوبسید های که در مصرف برق وجود دارد سواستفاده های اتفاق بیفتد .

حمایت از رمز ارزها در قالب صنعت

عضو کمیسیون صنایع و معادن اظهار کرد: کمیسیون صنایع در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیشنهاد بودجه ای دارد که اگر بخش خصوصی بخواهد نیروگاههای برای تولید برق ایجاد کند و در کنار آن بخواهد رمز ارز تولید کند منعی برایش نبینیم گاز و سوخت را در اختیارش قرار دهیم اما با قیمت صادراتی باشد و در عین حال بخشی از برق را هم به شبکه برق کشور در زمانی که پیک هست بدهد و مشکل برق کشور هم حل شود و در ایام دیگر هم برای رمز ارز استفاده کند .

وی ادامه داد: در واقع با این کار هم گازمان را با قیمت صادراتی در مصرف تولید برق استفاده کردیم رمز ارز را هم به عنوان یک صنعت مورد حمایت قرار داده ایم و اینکه برق ما هم در زمان پیک تقویت می شود و می توانیم  از آنها تعهد بگیرد که در زمان پیک این برق به شبکه برود و دولت مجبور نشود هزاران میلیارد خودش در صنعت برق سرمایه گذاری کند .

وجود نگرانی درخصوص برق مصرفی رمز ارزها

جدی گفت: البته چون هنوز فعالیت رمز ارزها شفاف نیست مقداری نگرانی وجود دارد در حالیکه این مخفی بودن فعالیت ها بیشتر آسیب می رساند چراکه در کشور بسیاری از برق مصرفی برای همین رمز ارزهای است که پنهان تولید می شود و اگر این فعالیت ها شفاف نشود ضررش بسیار بیشتر از قانونمند شدن است.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم این پیشنهاد ما در کمیسیون تلفیق رای بیاورد و در صحن هم با موافقت مواجه شود چرا که با این پیشنهاد نگرانی و دغدغه وزارت نیرو برای مصرف برقررفع می شود و مسیر  فعالیت رمزارزها را هم مشخص کرده ایم و در عین حال از این صنعت هم حمایت کرده ایم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا