مجوزهای کسب و کار

برخورد با مدیران مقاوم در برابر اتصال سامانه ملی مجوز کسب و کار

 

 

با دستگاه هایی که تا اواسط اسفندماه به سامانه ملی مجوزهای کسب و کار متصل نشده باشند برخورد قانونی می شود.

به گزارش سیار نیوز، مدیران دستگاه‌ها و نهادهایی که به سامانه ملی مجوز‌های کسب و کار متصل نشده باشند، طبق قانون به ۲ ماه تا یک سال حبس مجازات می شوند.

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد با اعلام این خبر گفت: این اخطار برای مدیرانی است که در صدور مجوز کسب و کار سنگ اندازی می‌کنند.

امیر سیاح خاطر نشان کرد:  دستگاه‌هایی که تا ۱۸ اسفند تعلل کردند و نتوانستند به درگاه ملی متصل شوند، مجلس و سازمان نظارتی، طبق قانون با آن دستگاه‌ها برخورد می‌کنند و این موضوع جرم انگاری شده و رئیس دستگاه‌ها در صورت تعلل ۲-۳ ماه به حبس محکوم می‌شوند.

آماده سازی مقدمات فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار به صورت الکترونیکی

وی افزود: تمام مقدمات فرایند صدور مجوز‌های کسب و کار به صورت الکترونیکی در وزارت اقتصاد حاضر است، اما صادرکنندگان مجوز‌ها دستگا‌ه های اجرایی زیر مجموعه دولت هستند. هیچ دستگاه‌های تخصصی هنوز آمادگی اتصال به درگاه‌های ملی را ندارد.

این مسئول خاطر نشان کرد: ۳۳ دستگاه باید به درگاه‌های ملی متصل شوند و تاکنون هیچ دستگاهی اتصال نیافته، اما برخی از دستگاه‌ها نزدیک به اتمام صدور مجوز هستند. بیشترین دستگاه صدور مجوز توسط وزارت کار که متولی مشاغل خانگی است، انجام می‌گیرد، اما متاسفانه این درگاه اعلام کرده که تا ۱۸ اسفند آماده نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا