محدود کردن دسترسی به توییتر توسط روسیه در بحبوحه حمله به اوکراین

محدود کردن دسترسی به توییتر توسط روسیه در بحبوحه حمله به اوکراین

دسترسی به توییتر با ادامه تجاوز نظامی روسیه به اوکراین محدود شده است و ظاهرا تنها با وی پی ان می‌توان به این پلتفرم دسترسی داشت.

به گزارش سیار نیوز، مانیتور اینترنتی NetBlocks شاهد خاموشی تقریباً کامل توییتر در تمام ارائه‌دهندگان اصلی مخابراتی داخلی، از جمله Rostelecom و MTS بود.

در حال حاضر، ساکنان روسیه و کسانی که از این کشور بازدید می کنند همچنان می‌توانند با استفاده از خدمات وی پی ان به توییتر دسترسی داشته باشند، اما دسترسی مستقیم به وب سایت تقریبا غیرممکن است.

توییتر این گزارش‌ها را در ساعت ۱۱:۵۱ صبح به وقت شرقی تایید کرد.

این شرکت گفت: «ما آگاه هستیم که دسترسی به توییتر برای بعضی از افراد در روسیه محدود شده است. ما در تلاش هستیم تا سرویس خود را ایمن و در دسترس نگه داریم.»

در حال حاضر، طبق گزارش‌ها، روس‌ها همچنان می‌توانند به فیس‌ بوک و اینستاگرام دسترسی داشته باشند، اما ممکن است تغییر کند.

روز جمعه، Roskomnadzor، (سرویس فدرال برای نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی)، پس از اینکه متا از توقف بررسی حقایق و برچسب‌گذاری محتوای سازمان‌های خبری دولتی امتناع کرد، تا حدی دسترسی به فیس‌ بوک را محدود کرد.

در آن زمان، Roskomnadzor فیس بوک را به نقض حقوق و آزادی‌های شهروندان روسیه متهم کرد.

محدود شدن دسترسی به توییتر در روسیه
محدود شدن دسترسی به توییتر در روسیه

دلیل محدود شدن دسترسی به توییتر در روسیه چیست؟

مشخص نیست که چرا روسیه اقدام به مسدود کردن توییتر کرده است، اما همه ویدیوهایی از درگیری که در این پلتفرم مشاهده می‌کنید ممکن است در این تصمیم نقش داشته باشند.

به عنوان مثال، روسیه ادعا می‌کند که حملات هوایی این کشور زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین را هدف قرار نداده است.

چندین ویدئوی پخش شده در رسانه‌های اجتماعی، اما خلاف این را نشان می‌دهند.

به نظر می‌رسد این کلیپ‌ها و سایر کلیپ‌ها تصویری از تهاجم را به تصویر می‌کشند که کاملاً با آنچه رسانه‌های دولتی روسیه انجام داده‌اند متفاوت است.

آلپ توکر، مدیر نت‌بلاکز، به بی‌بی‌سی گفت: «محدودیت روسیه در توییتر به‌طور قابل‌توجهی جریان آزاد اطلاعات را در زمان بحرانی که مردم بیشتر به اطلاع‌رسانی نیاز دارند، محدود می‌کند».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا