رمز ارزها

لزوم سرمایه گذاری و به کارگیری توان فنی در حوزه رمز ارز در کشور

 

با توجه به آینده استراتژیک حوزه رمز ارزها در کشور، سرمایه گذاری و به کارگیری توان فنی و بضاعت فناوری دراین حوزه بسیار ضروری است.

به گزارش سیار نیوز، میر سهیل نیک‌زاد، مدیرعامل پلتفرم متن‌باز تبادل رمزارز اوپکس درخصوص اهمیت حوزه رمز ارزها اظهار کرد: با توجه به اهمیت آینده رمز ارزها در دنیا و به ویژه در کشور که آینده استراتژیکی پیش رو دارد، سرمایه گذاری و ورود به این حوزه بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی ضمن اشاره به ارزش آفرینی حوزه رمز ارز خاطر نشان کرد: فعالان این حوزه امیدوارند که با تسهیل در فرایند رگولاتوری و قانونمندسازی فعالیت در این حوزه، بتوانند بدون موانع رشد کنند و به تولید ثروت و ارزآوری در این اکوسیستم برسند.

با توجه به اهمیت حوزه رمز ارزها در کشور و فعالیت پلتفرم های این حوزه به گفت و گو با میرسهیل نیک زاد، مدیرعامل پلتفرم متن باز تبادل رمز ارز اوپکس پرداخته ایم که درادامه می خوانید:

لطفا خودتون و شرکتتون رو معرفی کنید و بفرمایید بازار هدف شما چه کسانی یا کسب‌وکارهایی هستند.

میر‌سهیل نیک‌زاد فارغ‌التخصیل رشته مهندسی صنایع هستم و مدت ده سال هست که با بیتکوین و بلاکچین و رمزارزها آشنا شدم و در این زمینه پژوهش و فعالیت تجاری انجام میدم. با توجه به سابقه‌ای که قبل از آشنایی با بیتکوین در صنعت پرداخت داشتم، بیشتر تمرکزم تا امروز در حوزه بلاکچین به توسعه فناوری و زیرساخت‌های شبکه‌های پرداخت مثل شبکه ققنوس و شبکه سور معطوف شده. اوپکس محصول جدیدیه که با مدل همکاری فرشتگان سرمایه‌گذاری و با مشارکت شرکت پرداختیاری نیلین که در حوزه خدمات موبایل بانک و همچنین توسعه پلتفرمهای بلاکچینی فعال هست تولید شده. برنامه کامپیوتری متن‌باز اوپکس که در آدرس github.com/opexdev برای عموم متخصصین با لایسنس MIT در دسترس قرار گرفته، ابزاری جهت راه‌اندازی بازارهای متمرکز تبادل پول های بانکی و رمزارزها از جمله بیت کوین، اتریوم، ترون، BNB و توکن‌های منتشر شده بر روی شبکه‌های فوق هست. همچنین انواع توکن هایی که در اکوسیستم رمزارزها موجود هست را می توان به اوپکس اضافه نمود و در بازارهای داخل پلتفرم به داد و ستد آنها پرداخت.

بازار هدف ما اکسچنچ‌های رمزارزی هستند که علاقه به ارتقای زیر‌ساختهای خدمات خود و استفاده از بازارهای اتوماتیک نظیربه‌نظیر را دارند و یا سرمایه‌گذارانی که از ابتدا میخواهند چنین بازارهای خودکاری داشته باشند.

آیا متن‌باز یا همون اوپن‌سورس بودن این محصول، باعث این نمیشه که کار کپی بشه و یا به نوعی منافع تجری‌ش براتون محفوظ نمونه؟

خیر. مدل‌های درآمدی مختلفی وجود دارد که بر آن اساس شرکت‌ها متن برنامه کامپیوتری که بخشی از محصولشان هست، به صورت آشکار و با اجازه‌ی بهره‌برداری تجاری در اختیار عموم قرار میدهند و درآمد اصلی شرکت را از محل خدمات دیگری که در رابطه با نصب  نگهداری، شخصی‌سازی و بعضا ارتقای محصول برای مشتریان تجاری هست به دست کسب می‌کنند. به عنوان مثال بنیاد لینوکس و آپاچی چنین مدل‌های درآمدی دارند.

آیا رقیبی تو این اکوسیستم دارید؟

فکر می‌کنم رقبای بسیاری در این حوزه داریم که درواقع محصولشان پلتفرم مبادلات رمز ارزی هست اما تا اینجا بنا بر مطالعه‌های ما فقط یک رقیب کاملا مشابه داریم که شاید شبیه‌ترین به خودمون هست و اونها هم یک شرکت فرانسوی هستند که محصولشان با لایسنسی متن‌باز اما محدود‌تر از MIT عرضه شده.

چه خدماتی که در سایت opex.dev به مشتریان ارائه می شود لطفا توصیح دهید؟

خدماتی که در سایت شرکت به مراجعه کنندگان ارائه می شود شامل معرفی شرکت و همکاران، دموی کامل محصول سمت کاربر و امکان مکاتبه مستقیم و درخواست درسترسی به دموی محصول سمت ادمین می‌باشد. در نهایت پس از علاقه مشتری به محصول اوپکس، جلسات تجاری و کارشناسی جهت شناسایی دقیق نیازمندی‌های کارفرما و ارائه‌ی پروپوزال شخصی‌سازی شده با نیاز کارفرما برگزار می‌شود.

به طور کلی خدمات اصلی ما عبارتند از:

  • نصب و راه‌اندازی بازار تبادل رمزارزها
  • پشتیبانی لایه‌های ۱، ۲ و ۳ بنا به درخواست کارفرما
  • آموزش تیم فنی کارفرما و متخصصین بهره‌برداری و تعمیر و نگهداری
  • ارتقا و شخصی‌سازی پلتفرم

مشتریان پس از خرید خدمات نصب محصول از شما چطور میتوانند از خدمات آپدیت‌های جدید محصول استفاده کنند؟

برای کسانی که قبلا مشتری ما بوده اند و سرور برای آنها نصب شده ، آپدیت‌های متن‌باز جدید به صورت اوپن سورس و بدون پرداخت هزینه به سرور‌ها اضافه خواهد شد.

خدمات پس از فروش یا همون پشتیبانی برای مشتریان به چه نحوی می‌باشد؟

پشتیبانی‌ها و ارائه خدمات پس از فروش در صنعت پرداخت و عموم کسب‌وکارهای آنلاین خدمات متنوعی هستند که از حضور و پاسخگویی آنلاین ۲۴ ساعته در مرکز تماس کسب‌وکار  تا رفع نواقص فنی بنا بر درخواست مشتری در بازه‌های زمانی بلند‌تر را شامل می‌شوند و بنابر سطح پوشش و سرعت عکس‌العمل مورد تقاضای مشتری عرفا به سه لایه مختلف پشتیبانی در قراردادها تقسیم می‌شوند.

ارائه خدمات نظارتی و پشتیبانی پلتفرم اوپکس بنا به انتخاب و سفارش مشتریان در هر سه‌لایه انجام خواهد پذیرفت.

آیا با توجه به تفاوت پلتفرم‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی امکان ارائه خدمات به اکسچنج‌هایی که مشتریان پلتفرم‌های رقیبتان هستند را هم دارید؟

اکسچنچ کریپتورکارنسی ذاتا از سه ماژول اصلی تشکیل می‌شود که یکی ماژول پروفایل اطلاعات کابران، دیگری ماژول کیف پول‌ها و درگاه‌های پرداخت کریپتویی و بانکی مختلف و ماژول سوم تابلوی سفارشات است.

طراحی اوپکس هم ماژولار است و ماژولهای مختلف با هم و در صورت لزوم با سرورهای بیرون از خود با APIهای استانداردی گفتگو می‌کنند. در صورت تمایل و تطابق خدمات در این لایه برای تبادل اطلاعات با سایر اکسچنچ‌ها و کسب‌وکارهای دیگر معمولا منطبق شدن با استانداردهای این APIها کفایت می‌کند و نیاز به بازطراحی فرآیندهای داخلی یا تغییر برنامه‌ها نیست.

در آخر اگه حرف و نکته خاصی مانده بفرمایید.

ضمن تشکر فراوان و آرزوی شادی و تندرستی برای شما و همکاران عزیزتان و وقت و توجهی که برای ما صرف کردید همه‌ی فعالان این حوزه رو دعوت میکنم به محصول ما سر بزنند و از اون استفاده کنند و با نظرات خودشان ما رو در توسعه و ارتقای این محصول یاری کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا