5 افزونه مرورگر رایگان کروم

۵ افزونه مرورگر رایگان برای کروم

افزونه مرورگر تجربه ترولینگ اینترنتی را بهبود می‌بخشد و فقط تعداد انگشت شماری از آنها می‌توانند از امنیت و حریم خصوصی شما محافظت کنند.

در این مطلب از سیار نیوز، ۵ افزونه مرورگر رایکان برای کروم را به شما معرفی می‌کنیم.

۵ افزونه مرورگر رایگان برای کروم

uBlock Origin

تبلیغات یک ناقل ناخوشایند برای بیماری‌های اینترنتی هستند. یعنی ویروس‌ها، بدافزارها و سوء استفاده‌ها. می‌توانید با نصب یک مسدودکننده تبلیغات که مسیر فعالیت‌های مخرب را قطع می‌کند، در هنگام حضور در وب ایمن‌تر بمانید. آن را با پشتیبانی مستقیم از سایت‌هایی که دوست دارید ترکیب کنید، به‌عنوان مثال، اشتراک یا اهدای دوره‌ای و همه در پایان بهتر می‌شوند.

استفاده از مسدودکننده تبلیغات هم تجربه مرور شما را افزایش می‌دهد. ممکن است کامپیوتر شما به دلیل مدت زمانی که طول می‌کشد تا تبلیغات و اسکریپت‌های اضافی یک وب سایت به طور کامل بارگذاری شود، کند باشد. بدون تبلیغات، سایت‌ها به سرعت بالا می‌آیند و همچنین براق و شیک به نظر می‌رسند.

شما هنوز هم انعطاف‌پذیری زیادی در مورد مواردی که فیلتر می‌شوند حفظ می‌کنید. نمی‌توانید پول نقد به یک سایت اهدا کنید؟ می‌توانید آن را به لیست مجاز اضافه کنید تا تبلیغات آنها همچنان نمایش داده شود. همچنین می‌توانید تنظیمات را به دقت تنظیم کنید تا به بعضی از سایت‌های ردیابی اجازه بارگیری داده شود که می‌تواند برای کارکرد پیوندهای خبرنامه یا پیشنهادهای خرید موتور جستجو ضروری باشد.

نقطه قوت uBlock Origin این است که در مقایسه با رقبایی مانند Adblock Plus، در واقع همه تبلیغات را مسدود می‌کند. (ABP به بعضی از تبلیغات غیر مزاحم اجازه می‌دهد تا از بین بروند.) همچنین تأثیر کم‌تری بر منابع سیستم شما دارد.

(توجه: اگر به دنبال این افزونه می‌گردید، حتماً افزونه‌ای را پیدا کنید که توسط Raymond Hill برای Chrome و Nik Rolls برای Edge ایجاد شده است. مراقب گزینه‌های مشابه باشید.)

uBlock Origin
uBlock Origin

Social Fixer

فیس بوک می‌تواند یک فرد را دیوانه کند، به خصوص زمانی که شما فقط به دلیل افراد یا تعهدات خاص در سرویس هستید. Social Fixer تجربه را بسیار قابل تحمل‌تر می‌کند. دیگر نباید آنچه را که الگوریتم به شما می‌خوراند را بررسی کنید. این برنامه افزودنی به شما امکان می‌دهد محتوایی را که در فید شما ظاهر می‌شود را کنترل کنید.

آیا می‌خواهید پست ها را بر اساس کلمات کلیدی مخفی کنید؟ به راحتی انجام می‌شود. از دیدن «افرادی که ممکن است بشناسید» یا «پست‌های پیشنهادی» خسته شده‌اید؟ آیا می‌خواهید پست‌ها را بر اساس آنچه در آنها وجود دارد، چه کسی آنها را نوشته یا چیز دیگری فیلتر کنید؟ کاملا امکان پذیر است.

همچنین می‌توانید رابط کاربری را سفارشی کنید، فیس‌بوک را مجبور کنید پست‌ها را به ترتیب جدیدترین فهرست‌ها برای شما فهرست کند، مُهرهای زمانی را به‌عنوان تاریخ دقیق نشان دهد و همه فیلدهای تعاملی را حذف کنید تا بتوانید بدون نظر دادن تصادفی یا لایک کردن یک پست، از جمله موارد دیگر، مرور کنید.

نتیجه یک فید به‌درستی تنظیم‌شده، عاری از سیاست‌های بی‌پایان، اسپویل‌های نمایش‌های تلویزیونی و فیلم‌ها، پست‌های بی‌وقفه در مورد یکی دیگر از افراد مهم یا هر چیز دیگری است که شما را سرحال می‌کند. شما همچنین می‌توانید خود را از بدترین تمایلات خود نجات دهید و در مورد چیزهایی که می‌دانید دعوا شروع می‌شود اظهار نظر نکنید.

بهترین قسمت؟ توسعه دهنده Matt Kruse دائماً تلاش می‌کند تا با تغییرات فیس بوک همراه باشد و همچنان ویژگی‌های بیشتری را اضافه کند. این تلاش‌ها همگی به صورت رایگان انجام می‌شوند.

Social Fixer
Social Fixer

Bitwarden

ما Bitwarden را در اینجا در بین ۵ افزونه رایگان مرورگر کروم  لیست می‌کنیم. چرا که خدمات رایگان آن عالی است و ویژگی‌های ممتاز آن تنها ۱۰ دلار در سال هزینه دارد، اما واقعاً می‌توان با هر مدیر رمز عبور تعویض کرد. LastPass، Dashlane، ۱Password و سایر خدمات هم افزونه‌های مرورگر را ارائه می‌دهند. Heck، حتی KeePass دارای افزونه‌های مرورگر است.

افزونه‌های مرورگر نقش مهمی در نحوه یکپارچه شدن یک مدیر رمز عبور در زندگی شما دارند. با نصب یکی، نیازی نیست وارد وب سایت سرویس شوید و ورودی مورد نیاز را جستجو کنید یا به صورت دستی آن اطلاعات را در حین مشاهده یک برنامه تلفن تایپ کنید. در عوض، برنامه افزودنی سایتی را که در آن هستید شناسایی می‌کند و می‌تواند اعتبار شما را به‌طور خودکار تکمیل کند. همچنین می‌توانید به راحتی رمزهای عبور جدید ایجاد کنید یا رمزهای عبور موجود را تغییر دهید.

محافظت از خزانه رمز عبور خود هم یک کار فوری است. فقط کافی است پس از مدت زمانی مشخص، برنامه افزودنی را روی قفل خودکار تنظیم کنید، با یک رمز عبور کامل خود که برای دسترسی مجدد لازم است. این احتمال را کاهش می دهد که شخصی که رایانه شخصی شما را قرض می‌گیرد (یا شخصی که بدون اطلاع شما از راه دور دسترسی پیدا می‌کند) می‌تواند زندگی دیجیتال شما را ویران کند.

Bitwarden
Bitwarden

Teleparty

Teleparty با Netflix ،Disney ،Hulu ،HBO Max و Amazon Prime همکاری می‌کند که به میزان زیادی شب‌های فیلم یا سریال‌های مورد انتظار را پوشش می‌دهد. همچنین یک رابط کاربری ساده ارائه می‌کند که به شما امکان می‌دهد مستقیماً به تماشای آن بپردازید، با پشتیبانی از حداکثر ۱۰۰۰ کاربر در یک مهمانی. شما به سادگی وارد سرویس پخش روزانه خود شوید، مانند بقیه. سپس برای شروع یک مهمانی، روی دکمه قرمز TP افزونه در کنار نوار آدرس کلیک کرده و پیوند ایجاد شده را به اشتراک بگذارید. (آیکون Teleparty را نمی‌بینید؟ ممکن است لازم باشد ابتدا آن را به نوار ابزار Chrome پین کنید.)

پسوند محدودیت های خود را دارد. انتخاب افرادی که می‌توانند پخش را کنترل کنند باید قبل از ایجاد مهمانی تنظیم شود. شما نمی‌توانید بعد از ایجاد اتاق تنظیمات را تغییر دهید. تازه کردن صفحه همچنین شما را از اتاق بیرون می‌آورد و برای بازگشت به داخل به پیوند مستقیم نیاز دارید.

(نکته: می‌خواهید Netflix در طول یک مهمانی تماشای ۴K خروجی داشته باشد؟ از Edge استفاده کنید. مهمانی‌های بین مرورگر پشتیبانی می‌شوند، بنابراین دوستان شما همچنان می‌توانند در Chrome باشند.)

Teleparty
Teleparty

Distill.io

این افزونه جدیدترین افزودنی به مجموعه است.

Distill.io
Distill.io

Distill.io را می‌توان برای ردیابی هر گونه تغییر در یک وب سایت استفاده کرد که برای اطلاع از تغییرات قیمت در مواردی که ردیابی آنها سخت است بسیار مفید است. (توسعه دهندگان آن حتی برای این منظور در وب سایت خود تبلیغ می کنند.)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا