تبلیغات یوتوب به سوی محدود شدن می‌روند

تبلیغات یوتوب به سوی محدود شدن می‌روند

گوگل دسته‌بندی تبلیغات حساس را به ۵ دسته تقسیم کرده است و تبلیغات یوتوب سمت و سوی دیگری به خود می‌گیرند.

به گزارش سیار نیوز، گوگل بی سر و صدا دسته‌بندی‌های تبلیغات حساس خود را به روز کرد و اکنون شامل موضوعات دوستیابی، بارداری و کاهش وزن علاوه بر قمار و الکل می‌شود.

 این به آن معناست که کاربران می‌توانند تا حدودی میزان قرار گرفتن در معرض تبلیغات در یوتوب را بر اساس این موضوعات محدود کنند.

هدف از این کنترل‌ها این است که به افراد این توانایی را بدهند که از خود در برابر موضوعات احتمالی آسیب زا محافظت کنند.

تبلیغات یوتوب به سوی محدود شدن می‌روند
تبلیغات یوتوب به سوی محدود شدن می‌روند

کنترل تبلیغات یوتوب

اگر می‌خواهید این کنترل‌ها را روشن کنید، می‌توانید آن‌ها را در پایین تنظیمات تبلیغات حساب گوگل خود پیدا کنید.

دکمه «کمتر دیدن» را در کنار موضوع خواهید دید.

کلیک کردن، این ویژگی را فعال می‌کند تا بیشتر تبلیغات را فیلتر کند.

شما همچنان آنها را خواهید دید، فقط کم‌تر.

توجه داشته باشید که فیلترها در نسخه بتا هستند و منحصر به ویدیوهای یوتوب و تبلیغات هدفمند از برنامه Google Ads هستند.

نتایج جستجوی گوگل را فیلتر نمی‌کند.

صفحه پشتیبانی Google’s Ads Help بیشتر نحوه عملکرد فیلتر را روشن می‌کند.

این مانع از نمایش تبلیغات شخصی‌شده توسط تبلیغ‌کنندگان می‌شود، اما جلوی هیچ‌چیز مماس مرتبط را نمی‌گیرد.

به عنوان مثال، ممکن است تبلیغی برای رستوران‌های زنجیره‌ای ببینید که در آن افرادی را در حال نوشیدن آبجو یا یک زوج در یک قرار نشان می‌دهد، در حالی که آن تبلیغ «موضوعات حساس» را نشان می‌دهد، اما تمرکز آنها نیست، بنابراین آنها را خواهید دید.

در مورد چرایی این چهار موضوع، کارین هنسی، مدیر محصول گروه گوگل برای حفظ حریم خصوصی و اعتماد کاربران، آنها را به واشنگتن پست توضیح داد.

هنسی بیان کرد که این ۵ دسته به دلیل نظرسنجی‌های کاربرانی که شرکت انجام داده انتخاب شده‌اند.

الکل و قمار ۲ دسته اول بودند و ۴ دسته بعدی والدین، بارداری، قرار ملاقات و کاهش وزن بودند.

فیلترهای الکل و قمار در اواخر سال ۲۰۲۰ معرفی شدند و از آن زمان در مرحله بتا هستند.

گوگل برای ادامه بهبود این کنترل‌ها ابراز علاقه کرده است.

با این حال، مشخص نیست که آیا این فیلترها هرگز به نتایج جستجو راه پیدا خواهند کرد یا خیر.

کنترل تبلیغات یوتوب
کنترل تبلیغات یوتوب

قدرت به کاربر

این هنوز این سوال را مطرح می‌کند که چرا گوگل با توجه به تمایل خود به انجام تبلیغات هدفمند در گذشته، در وهله اول تصمیم به انجام این کار گرفت.

دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده پیش نویس لایحه‌ای را تهیه کردند که به طور کامل تبلیغات هدفمند را برای همیشه ممنوع می‌کند.

گوگل از این انتقاد آگاه است و حتی پست تنظیمات تبلیغات ۲۰۲۰ خود را با صحبت در مورد شفافیت و کنترل کاربر شروع می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا