هر آنچه که باید درباره گلکسی S۲۳ پرچمدار سامسونگ در سال ۲۰۲۳ بدانید

هر آنچه که باید درباره گلکسی S۲۳ پرچمدار سامسونگ در سال ۲۰۲۳ بدانید

گلکسی S۲۳ یکی از مورد انتظارترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۳ است که به طور غیر رسمی توسط سامسونگ معرفی شده است. خوشبختانه این شرکت به داشتن یک برنامه ثابت و قابل پیش بینی در مورد عرضه‌های سخت افزاری خود معروف است. مشخصات دقیق S۲۳ در همان ابتدای کار مبهم باقی مانده ولی جزئیات کمی که از آن به دست آمده تصویری از آنچه از آن انتظار می‌رود را برای ما ترسیم می‌کند. در این مطلب سیار نیوز به مرور خلاصه آنچه که از این گوشی می‌دانیم می‌پردازیم.

مدل‌ها

مانند خانواده گلکسی S۲۲ و S۲۱ که پیش از این عرضه شده انتظار داریم گلکسی S۲۳ هم در سه سری عرضه شود: گلکسی S۲۳، S۲۳ پلاس و S۲۳ اولترا. S۲۳  باید تجربه هسته گلکسی S۲۳ را در شکل کوچکتر و با کمترین قیمت ارائه دهد. S۲۳  پلاس احتمالا در ازای قیمت بالاتر، نمایشگر و باتری بزرگ‌تری ارائه می‌دهد و در نهایت، برای افرادی که می‌خواهند بهترین‌هایی را که سامسونگ ارائه می‌دهد داشته باشند، S۲۳  اولترا بهترین انتخاب خواهد بود.

البته همه این فرضیات در صورتی اتفاق می‌افتد که سامسونگ از روند انتشار معمول محصولات خود پیروی کند. در سال ۲۰۲۱ S۲۱، S۲۱ پلاس و S۲۱ اولترا به بازار آمد. سپس در سال ۲۰۲۲ S۲۲، S۲۲ پلاس و S۲۲ اولترا عرضه شد. بنابراین دلیلی برای تغییر این رویه در سال ۲۰۲۳ وجود ندارد.

مدل‌های گوشی گلکسی S۲۳ سامسونگ

مشخصات

تنها چیزی که درباره گلکسی S۲۳ شنیده‌ایم مربوط به پردازنده آن است. متأسفانه تعدادی از منابع، اطلاعات متناقضی ارائه داده اند. شایعات حاکی از آن است که سامسونگ در حال کار برای ارائه یک پردازنده انحصاری محصولات گلکسی با پرچمداران ۲۰۲۵ خود است. بنابراین در چیپست گوشی S۲۳ خبری از این پردازنده انحصاری نخواهد بود.

ادعاهایی از سوی Business Korea مطرح شد مبنی بر اینکه سامسونگ با شرکت مدیاتک برای ارائه پردازنده ای احتمالاً شبیه Dimensity ۹۰۰۰ یا چیزی شبیه به آن کار می‌کند؛ گرچه افشاگر دیگری در توییتر ادعا کرد که این همکاری اتفاق نمی افتد.

کوالکام پردازنده‌هایی را برای دستگاه‌های قبلی سامسونگ ارائه کرده است. بنابراین از آنجایی که سامسونگ روی چیپست اعلام‌نشده خود کار می‌کند ممکن است این شرکت بار دیگر برای قدرت نمایی به همکاری با شریک قبلی خود بازگردد. اگر این شراکت با کوالکام باقی بماند، حتمالا گلکسی S۲۳ دارای آخرین تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸+ نسل ۱ باشد.

مشخصات گوشی گلکسی S۲۳ سامسونگ

دوربین‌ها

با وجود کمبود اطلاعات درباره S۲۳، دوربین‌های آن موجی از شایعات را به راه انداخته‌اند. یکی از شایعات بزرگ (به گفته Ice Universe) این است که این گوشی هوشمند از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی بهره خواهد برد. البته که این امر بسیار چشمگیر است اما باید به این مساله توجه کرد که درباره دوربین S۲۲ هم این شایعات مطرح شده بود ولی در نهایت صحت نداشت.

با این حال این بار تفاوت در این است که چند منبع مختلف، این اطلاعات را تایید می‌کنند. همچنین سامسونگ اخیراً آخرین نسل دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خود را به نمایش گذاشته و برای گرفتن عکس‌های روشن تر و دقیق تر، به روز رسانی‌های بزرگی را تبلیغ می‌کند. طبق گفته GalaxyClub، S۲۳ قصد دارد یک دوربین سلفی ارتقا یافته ۱۲ مگاپیکسلی داشته باشد. علاوه بر دوربین سلفی، GalaxyClub در مورد یکی از دوربین‌های اصلی نیز عقیده دارد که S۲۳ از همان لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی موجود در S۲۲ استفاده خواهد کرد.

دوربین  گلکسی S۲۳ سامسونگ

تاریخ عرضه و قیمت

از آنجا که هیچ خبر رسمی در مورد S۲۳ از سوی سامسونگ مطرح نشده، برای تاریخ عرضه آن هیچ نظری نمی‌دهیم. گرچه با توجه به تاریخ عرضه نسخه‌های قبلی می‌توان درباره آنچه که احتمالا شرکت درباره عرضه S۲۳ در نظر دارد احتمالاتی در نظر گرفت.

S۲۲ در فوریه ۲۰۲۲، S۲۱ در ژانویه ۲۰۲۱ و S۲۰ در مارس ۲۰۲۰ عرضه شدند. بر این اساس می‌توان حدس زد که S۲۳ احتمالا در ماه‌های اولیه سال ۲۰۲۳، خصوصا اواخر ژانویه یا فوریه عرضه شود. گرچه همیشه این احتمال وجود دارد که انتشار آن به دلیل کمبود قطعات و مشکلات تولیدی که از زمان شروع همه‌گیری جهانی در سراسر صنعت شایع بوده به تعویق بیفتد.

تاریخ عرضه گلکسی S۲۳ سامسونگ

قیمت گذاری این محصول از دیگر جزئیاتی است که هنوز ناشناخته باقی مانده است. . قیمت گلکسی S۲۲ از ۷۹۹ دلار، S۲۲+  از ۹۹۹ دلار و S۲۲ Ultra از ۱۱۹۹ دلار شروع می‌شود. سامسونگ ممکن است این قیمت‌ها را برای سری S۲۳ حفظ کند. اما بسته به شرایط بازار و اقتصاد، می‌توانیم شاهد افزایش قیمت ۵۰ یا ۱۰۰ دلاری برای هر مدل باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا