مجلس

اتمام حجت مجلس با دولت برای ساماندهی فعالیت رمزارزی

 

مجلس تا پایان تابستان به دولت جهت تعیین تکلیف فعالیت رمز ارزی  مهلت داده است.

به گزارش سیار نیوز، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: تا آخر تابستان منتظر دولت هستیم که اگر پیشنهادات یا لایحه ای ارائه نداد ما طرح خودمان را در مجلس مورد بررسی قرار می دهیم تا فعالیت های رمز ارزی ساماندهی شود.

مهدی طغیانی در مورد طرح ساماندهی رمز ارزها،گفت: ما اصرار داشتیم در سال ۱۴۰۰ قانون مربوط به رمز ارزها تدوین و تصویب  شود که نشد .

وی ادامه داد: درصورتی که دولت تا پایان تابستان اقدامی نکند مجلس طرح خود را جهت ساماندهی فعالیت های رمز ارزی اجرایی می کند.

استقبال مجلس از ارائه لایحه دولت درخصوص ساماندهی فعالیت رمز ارزی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: کمیته اقتصاد دیجیتال کمیسیون اقتصادی برای بررسی طرح رمز ارزها در کمیسیون تشکیل شد و پیش نویس طرح  رمز ارزها نوشته شد و در جلسه ای با حضور دستگاهها و نهادها مورد بررسی قرار گرفت که این جلسه مصادف با تشکیل دولت جدید شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در دولت جدید دستگاههای که درگیر این موضوع بودند همانند بانک مرکزی، اتاق بازرگانی، شرکت های خصوصی، وزارتخانه های نیرو و  صمت و‌ نهادهای امنیتی در جلسه کمیته حضور یافتند و نقطه نظراتشان را بیان کردند که اختلاف نظرشان زیاد بود.

وی ادامه داد: ارزیابی ما در مجلس این بود که باید در این مورد دولت تعیین تکلیف کند و نظرش را در مورد موضوع ارائه دهد ما که نباید در مجلس اختلافات دستگاههای دولتی را حل کنیم دستگاههای دولتی باید در موضوع تخصصی بحث هایشان را در دولت انجام دهند و سپس دولت با بررسی تمامی پیشنهادات ،نقطه نظراتش در مورد این مسئله را به مجلس اعلام کند.

طغیانی افزود: اگر هم دولت آمادگی ارائه لایحه را دارد مجلس از آن استقبال می کند.فوقش مجلس بین بخش های  دولتی و خصوصی اختلافات را بررسی و جمع بندی می کند.

لزوم رفع اختلاف نظر دستگاه‌های دولتی در مورد رمز ارزها

وی ادامه داد: دولت باید اختلاف نظر دستگاههای دولتی در مورد رمز ارزها را حل کند و هرچه سریعتر نظرش را به مجلس اعلام کند. معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد در این موضوع کار می کند و پیشنهادات همه دستگاها را بررسی می کنند که جمع بندی شان را در شکل لایحه یا تکمیل طرح مجلس داشته باشیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خاطر نشان کرد: ما اصرار داشتیم در سال ۱۴۰۰ قانون مربوط به رمز ارزها تدوین و تصویب  شود که نشد . تا آخر تابستان منتظر دولت هستیم که اگر پیشنهادات یا لایحه ای ارائه نداد ما طرح خودمان را در مجلس مورد بررسی قرار می دهیم تا فعالیت های رمز ارزی ساماندهی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا