الکامپ 1403

رییس سازمان نصر تهران: تاریخ الکامپ تا سه سال آینده تغییر نخواهد کرد

بر اساس تقویم نمایشگاهی جدید قرار است هر سه سال یکبار تقویم نمایشگاهی ثابت بماند و نمایشگاه الکامپ نیز تا سه سال آینده از ۸ تیر تا ۱۱ تیرماه به مدت چهار روز برگزار خواهد شد.

به گزارش زیمانیوز، دومین نشست خبری بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ صبح امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه واقع در ساختمان نظام صنفی رایانه ای تهران برگزار شد.

علی حکیم جوادی رئیس هیات مدیره دوره هفتم نصر تهران با بیان اینکه شعار امسال نمایشگاه همه با هم برای اقتصاد دیجیتال است، گفت: امسال با نگاهی نوآورانه و خلاقانه می‌خواهیم توجهی ویژه به حوزه استارت آپی و پلتفرمی داشته باشیم. همچنین پنل هایی برای پرسش و پاسخ در خصوص مشکلات استارت آپی داریم و از طرفی می‌خواهیم بخش‌های ذیربط دولتی نیز در آن حضور داشته باشند تا تعامل بهتری برای رفع مشکلات صورت بگیرد.

وی ادامه داد: ادامه داد: بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ، قدمتی ۳۰ ساله دارد و امیدواریم بتوانیم از تجربه‌های سال‌های گذشته استفاده کنیم تا مشکلاتی که شرکت‌کنندگان و مخاطبان نمایشگاه داشته‌اند، تکرار نشود. امسال بخش عمده تمرکز الکامپ در توسعه حوزه استارت آپی است، چون معتقدیم اغلب تغییرات بزرگ اقتصادی در بخش استارتاپ‌ها اتفاق میفتد و ما باید به آن توجه ویژه کنیم.

حکیم جوادی در پاسخ به زیمانیوز در خصوص اینکه آیا نمایشگاه سال آینده نیز در همین زمان برگزار خواهد شد یا ممکن است مانند سال گذشته به تعویق بیفتد گفت: بر اساس تقویم نمایشگاهی جدید قرار است تاریخ تمامی نمایشگاهها هر سه سال یکبار ثابت بماند و بر همین اساس تا سه سال آینده تاریخ الکامپ تغییر نخواهد کرد.

حکیم جوادی در ادامه با بیان اینکه جلسات همفکری مختلفی با پلتفرم‌ها و بازیگران اقتصاد دیجیتال برگزار شده است تصریح کرد: شعار امسال نمایشگاه همه با هم برای اقتصاد دیجیتال است و امسال با نگاهی نوآورانه و خلاقانه به حوزه استارت آپی و پلتفرمی نگاه می‌کنیم.

وی ادامه داد: نقدی که به سال گذشته وارد بود به این مساله ارتباط داشت که زمان برگزاری آن تغییر کرد و برخی از استارتاپ‌ها نمی‌دانستند قرار است این نمایشگاه برگزار شود یا نه و فقط یک ماه برای تصمیم‌گیری فرصت داشتند به همین دلیل شاید به آن شکل موفق نبود و به آن نقد وارد شد.

حکیم جوادی افزود: تصمیم داریم پنل هایی برای پرسش و پاسخ در خصوص مشکلات استارت آپی داشته باشیم و از طرفی بخش‌های ذیربط در آن حضور داشته باشند و تعامل برقرار باشد تا مشکلات حل شود.

حضور ۳۰۰ شرکت نوآور در الکامپ ۴۰۳

رضا حیدری عضو هیأت مدیره نصر تهران و شورای مرکزی نصر کشور در ادامه به جزئیات نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ اشاره کرده و افزود: این نمایشگاه ابزار مناسبی برای رونق و توسعه کسب و کار و امیدی برای فعالین حوزه کسب و کار اینترنتی است، گفت: ۳۰۰ شرکت برای نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ شرکت کردند و حدود ۵۰ متقاضی ثبت نام در حوزه استارت آپی داشته‌ایم که تاریخ ثبت نام تا ۲۰ اردیبهشت ماه بود که این مهلت تا پایان اردیبهشت ماه تمدید می‌شود و سایت الکامپ برای متقاضیان شرکت در این نمایشگاه باز است.

وی به معیار حضور ۵۰ شرکت استارت آپی اشاره کرد و افزود: این ۵۰ شرکت فعلاً در پیش ثبت نام اولیه هستند و معیار ارزیابی توسط تیم ارزیاب استارت آپی انجام می‌شود و در نهایت به عنوان شرکت استارت آپی حضور خواهند داشت.

دبیر نمایشگاه الکامپ اظهار کرد: الکامپ امسال با مدیران و دست اندرکاران این حوزه شکل گرفت. امیدواریم به ابزاری برای رشد و توسعه حوزه فناوری تبدیل شود.

حیدری گفت: همچنین حضور استارتاپ‌های استان‌ها با ارایه تسهیلاتی در الکامپ پیگیری می‌شود و درحال رایزنی برای بخش دانش آموزی  در نمایشگاه هستیم.

آرش برهمند مدیر الکام استارز هم در ادامه توضیحاتی در زمینه الکام استارز داد و گفت: الکام استارز در واقع افزونه استارت‌آپی نمایشگاه الکامپ است که قدمت  آن به هشت سال پیش برمی‌گردد. تا کنون  شش دوره الکام استارز به صورت حضوری و در دوره کرونا به صورت آنلاین برگزار شده است. اما در آخرین دوره حضوری الکام استارز ،ششصد تیم در ۵ سالن در آن حضور داشتند این در حالیست که در ابتدا تنها ۸۰ تیم در الکام استارز شرکت کرده بودند.

طبق گفته آرش برهمند گرایش‌های جدید تکنولوژی، مسابقات، اتاق جذب سرمایه، مشاوره و جلسه هم‌فکری با پلتفرم‌ها از بخش‌های مهم الکام استارز است. او در این باره گفت مانند شعار الکامپ «همه با هم برای اقتصاد دیجیتال» تمرکز ما روی این حوزه است. در واقع الکامپ و الکام استارز می‌خواهند ویترینی از همزیستی و جوشش صنفی بین کسب و کارهای تثبیت شده و کسب و کارهای جدید باشند.

رسالت الکام استارز توجه به تمام استان‌ها است و در این باره با سایر استان‌ها نیز مذاکراتی صورت گرفته و قرار است در قالب پارک‌های علم و فناوری و حتی نقاط محروم دور از مرکز هم در این نمایشگاه حضور یابند.

برهمند در ادامه به حضور شرکت‌های صنعتی بزرگ مثل گلرنگ زرماکارون صنایع ماموت اشاره کرد و در این باره گفت: یکی از بخش‌های مهم که ما در الکام استارز دنبال می‌کنیم حضور شرکت‌های بزرگ مثل ماموت، گلرنگ و امثال آن است که می‌توانند فرصتی برای سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌ها فراهم کنند. امیدواریم که بتوانیم در قالب  موج چهارم صنعت، این بازیگران را در نمایشگاه کنار استارت‌آپ‌ها داشته باشیم و آنها را با یکدیگر آشنا کنیم و به این شکل راه توسعه برای استارت‌آپ‌های کشور فراهم شود.

طبق گفته مدیر الکام استارز بیشتر از نیمی از خط محتوایی استارت‌آپ‌ها و غرفه‌ها و استیج‌های الکامپ و الکام استارز توسط زنان ارائه خواهد شد و حضور بیشتر زنان از برنامه‌ریزی‌های مهم تیم اجرایی الکامپ است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا