تغییرات ساختاری در وزارت اقتصاد و انتصاب مدیران جدید

اواخر ماه مرداد و با تایید نمایندگان مجلس، عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد دولت چهاردهم شد.

همتی رئیس کل بانک مرکزی در دولت دوازدهم بود که مسعود پزشکیان او را به عنوان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی به مجلس معرفی کرد.

نمایندگان مجلس بعد از پایان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، با ۱۹۲ رای از مجموع ۲۸۸ رای ماخوذه، به عبدالناصر همتی برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی اعتماد کردند.

همتی رئیس کل بانک مرکزی در دولت دوازدهم بود که مسعود پزشکیان او را به عنوان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی به مجلس معرفی کرد.

عبدالناصر همتی متولد ۱۳۳۶ در شهر کبودرآهنگ، استان همدان است. وی مشهور به پدر بیمه خصوصی ایران و مدیر ارشد اقتصادی و سیاسی ایرانی است. او دکترای اقتصاد دارد و اکنون استاد دانشگاه تهران و کارشناس رسمی دادگستری در امور سرمایه‌گذاری، پولی و اعتباری است. همتی اکنون رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

همتی به مدت ۵ سال در زمان ریاست جمهوری حسن روحانی عضو کمیته اقتصادی شورای عالی امنیت ملی بود. او برای پنج سال پیاپی مدیریت بیمه اتکایی آسیا را بر عهده داشته‌است. او از معدود مدیران ایرانی است که در دولت‌های سازندگی، اصلاحات و نیز احمدی نژاد سمت‌های مهم داشته‌است.

 انتصاب معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اقتصاد

 حال اینکهبا توجه به آغاز به کار وزیر اقتصاد وی اقدام به تغییرات ساختاری در این وزاتخانه کرد وبرهمین اساس عبدالناصر همتی وزیر اقتصادی و دارایی در حکمی ذبیح‌الله سلمانی را به عنوان معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اقتصاد منصوب کرد.

سلمانی پیش از این و با حکم خاندوزی به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد فعالیت می‌کرد. وی همچنین سابقه مدیرعاملی مجمع مدیران توسعه منابع انسانی(قوای سه گانه) را از سال ۱۳۹۰ داشته است.

انتصاب سرپرست اداره کل حوزه وزارتی وزارت اقتصاد

همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی در حکمی، هومن رضا مدنی شاهرودی را به عنوان سرپرست اداره کل حوزه وزارتی وزارت اقتصاد منصوب کرد.

عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در حکمی، هومن رضا مدنی شاهرودی را به عنوان سرپرست اداره کل حوزه وزارتی وزارت اقتصاد منصوب کرد.

در حکم همتی برای انتصاب مدنی شاهرودی آمده است: «نظر به تعهد، صلاحیت، تخصص و توانمندی‌های ارزنده جنابعالی، به موجب این ابلاغ به عنوان سرپرست حوزه وزارتی، منصوب می‌شوید.»

مدنی شاهرودی، پیش از این مسئولیت‌هایی نظیر مدیر کلی حوزه هیأت عامل بانک مرکزی و مدیر کلی حوزه ریاست کل بیمه مرکزی را بر عهده داشته است.

ریاست اداره کل حوزه مدیریت عامل بانک ملی ایران و مدیریت امور مهندسی بانک سینا نیز از مسئولیت دیگر مدنی شاهرودی بوده است.

انتصاب سرپرست روابط عمومی وزارت اقتصاد

در ادامه این گزارش آمده است که وزیر امور اقتصادی و دارایی در حکمی دیگر «آرام رشیدی» را به سرپرستی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی منصوب کرد.

عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حکمی آرام رشیدی را به سرپرستی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه منصوب کرد.

بر اساس این گزارش، رشیدی متولد سنندج و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی از دانشگاه علم و صنعت است. او همچنین دارای سوابقی همچون عضو هیات مدیره و معاون پشتیبانی و امور اقتصادی شرکت بیمه نوین، مدیر عامل شرکت یاری رسان پارسیان، مدیر روابط عمومی بیمه پارسیان، مدیر اداری بیمه پارسیان، مدیر پشتیبانی و مدیر روابط عمومی بیمه «ما» است.

متن حکم به شرح زیر است:
«جناب آقای آرام رشیدی

با سلام

نظر به تعهد، صلاحیت، تخصص و توانمندی‌های ارزنده جنابعالی، به موجب این ابلاغ به عنوان «سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی» منصوب می‌شوید.

عزت، توفیق و سربلندی جنابعالی را درانجام ماموریت های محوله از خداوند متعال خواستارم.

انتصاب رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی  

همچنین دکتر عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی پرویز خوشکلام خسروشاهی را به سمت رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منصوب نمود.

  این انتصاب بر اساس پیشنهاد وزیر اقتصاد، در جلسه روز گذشته هیات دولت به تصویب رسیده است.

خسروشاهی از مدیران با سابقه و خوشنام صنعت بیمه، دارای دکتری تخصصی در رشته تحصیلی اقتصاد گرایش اقتصاد پول و اقتصاد بخش عمومی است.

قائم مقامی رئیس کل بیمه مرکزی و عضویت در هیأت عامل بیمه مرکزی، مدیریت برنامه‌ریزی بانک توسعه صادرات ایران، سرپرستی معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مشاورت رئیس کل و دبیر هیات عامل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و ریاست کمیسیون دائمی هیات امنای پژوهشکده بیمه در سوابق اجرایی وی مشاهده می شود.

انتصاب سید ناصر مبرقعی” سرپرست بیمه ایران  

وزیر امور اقتصادی و دارایی در حکم دیگری “سید ناصر مبرقعی” را به عنوان سرپرست شرکت سهامی بیمه ایران منصوب کرد.

در حکم “عبدالناصر همتی” وزیر امور اقتصادی و دارایی برای انتصاب “سید ناصر مبرقعی” آمده است: ” با عنایت به استعفای محمدرضا کشاورز از سمت مدیرعاملی شرکت سهامی بیمه ایران، نظر به تعهد، تخصص و تجربه جنابعالی، به موجب این حکم با حفظ سمت به عنوان سرپرست شرکت سهامی بیمه ایران منصوب می شوید.”

عضویت هیأت مدیره بیمه ایران، عضویت کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۳، ریاست کمیته ریسک شرکت سهامی بیمه ایران از سال ۱۳۹۹، مدیر کل شورای فنی و مدیریت ریسک و دبیر شورای فنی و مطالعات بیمه ایران از جمله سوابق مبرقعی است.

انتصاب سرپرست مرکز بازرسی، پاسخگویی به شکایات و هماهنگی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت اقتصاد  

همچنین وزیر اقتصاد در حکم دیگری سرپرست مرکز بازرسی، پاسخگویی به شکایات و هماهنگی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت اقتصاد را منصوب کرد.

  در حکم “عبدالناصر همتی” برای انتصاب ” غلامرضا عباسی ” آمده است: «نظر به تعهد، صلاحیت، تخصص و توانمندی های ارزنده جنابعالی، به موجب این ابلاغ به عنوان سرپرست مرکز بازرسی، پاسخگویی به شکایات و هماهنگی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری می شوید.»

بر اساس این گزارش  مسئولیت هایی نظیر معاون اداره کل حوزه مدیریت بانک ملی ایران، مشاور حقوقی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، عضو هیات مدیره صندوق ضمانت نامه سپرده ها، مدیر کل کارپردازی بانک ملی، دبیر کمیسیون هماهنگی امور پشتیبانی بانک ها و دبیر کمیسیون عالی قبول معاملات و مناقصات بانک ملی ایران در کارنامه کاری وی مشاهده می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا