وزیر ارتباطات: دولت هوشمند باید مردم‌محور، شفاف و پاسخ‌گو باشد

وزیر ارتباطات در آیین امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان اداری و استخدامی مطرح کرد: شفافیت و مبارزه با فساد ارمغان دولت هوشمند

در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت ارتباطات و سازمان اداری و استخدامی کشور، سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه «دولت هوشمند نباید صرفاً به ایجاد سامانه‌های جدید محدود شود»، از آغاز فاز اجرایی این همکاری پیش از امضای رسمی تفاهم‌نامه خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات، هاشمی در این مراسم با اشاره به سه رکن اصلی دولت هوشمند شامل اصلاح فرآیندهای اداری، توسعه فناوری دیجیتال و توانمندسازی نیروی انسانی، گفت: «دولت هوشمند تحولی ساختاری در نظام حکمرانی است و هدف آن، ارائه خدمات هوشمندانه‌تر و مردم‌محورتر به شهروندان است.»

وی ضمن انتقاد از توسعه جزیره‌ای خدمات دیجیتال در گذشته، همکاری با سازمان اداری و استخدامی را «نقطه عطفی» در مسیر تحول دیجیتال کشور دانست و از نقش محوری این سازمان در کاهش بوروکراسی و مقابله با فساد اداری تمجید کرد.

هاشمی همچنین از مشارکت شرکت ایرانسل در اجرای این طرح‌ها به عنوان یکی از شرکای کلیدی بخش خصوصی یاد کرد و از طراحی دستیار هوشمند خدمات دولت، راه‌اندازی سامانه فوریت‌های اداری و پایش رضایت‌مندی مردم از خدمات خبر داد.

براساس این تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان سازمان اداری و استخدامی، سازمان فناوری اطلاعات و شرکت ایرانسل، توسعه زیرساخت‌ها، اجرای پروژه‌های پیشران دولت هوشمند و راه‌اندازی مرکز فوریت‌های اداری در دستور کار قرار گرفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا