در الکامپ ۱۴۰۴ مطرح شد: مشتری، محور تحول صنعت تلکام

در نشست تخصصی نخستین روز الکامپ ۱۴۰۴ با حضور ایرانسل، نقش هوش مصنوعی در ارتقای کیفیت خدمات اپراتوری و بهبود تجربه مشتری بررسی شد. معاون کیفیت جامع ایرانسل تأکید کرد: آینده صنعت تلکام به کیفیت تجربه مشتری گره خورده است و اپراتورها باید تسهیل‌گر زندگی دیجیتال باشند.

به گزارش زیمانیوز و به نقل از روابط عمومی ایرانسل، روز پنج‌شنبه ۳ مهرماه در جریان اولین روز از نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۴، نشست تخصصی «بازتعریف صنعت تلکام در عصر هوش مصنوعی» با حضور مهندس سیامک توتونچی افشار، معاون کیفیت جامع ایرانسل برگزار شد.

توتونچی در این نشست با اشاره به تغییر رویکرد صنعت مخابرات گفت:

«قهرمان دنیای تلکام مشتری است، نه اپراتور و کیفیت در ارائه خدمات و سرویس‌ها، حرف اول را می‌زند. اپراتورها باید به تسهیل‌گر زندگی دیجیتال تبدیل شوند و با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، مشکلات احتمالی را پیش از وقوع رفع کنند تا تجربه‌ای مطلوب برای مشتری رقم بخورد.»

وی درباره برنامه‌های ایرانسل برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی توضیح داد:

«چرخه هوش مصنوعی شامل رصد، پیش‌بینی، تصمیم‌گیری، اقدام و یادگیری است. این چرخه به طور مستمر در صنعت تلکام و ایرانسل جریان دارد.»

معاون کیفیت جامع ایرانسل همچنین هوش مصنوعی را ابزاری برای تحقق مسئولیت اجتماعی دانست و افزود:

«با استفاده از روش‌های پیشگیرانه مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توان میزان خرابی‌ها را کاهش داد و اعزام نیروی انسانی برای تعمیرات را به حداقل رساند. این موضوع علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش آلودگی محیط زیست، می‌تواند به پر کردن شکاف‌های دیجیتال به‌ویژه در حوزه آموزش کمک کند.»

توتونچی در پایان هشدار داد: «فرصت‌ها در این صنعت به سرعت از دست می‌روند. آینده اپراتورها دیگر به فروش دقیقه وابسته نیست، بلکه به کیفیت تجربه مشتری پیوند خورده است. اپراتورها باید نقشی فعال در تسهیل زندگی دیجیتال ایفا کنند.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا