استودیوی «بایوور» (BioWare) بهتازگی رسماً اعلام کرده است که بر روی طراحی و احیای مجدد بازی Anthem در بلند مدت کار میکند.
بازی Anthem که تلاش استودیوی بایوور برای ساخت یک عنوان لوتر شوتر به حساب میآمد، همواره با مشکلاتی جدی مواجه بوده است. این عنوان درحالی منتشر شد که مشخص بود به زمان بیشتر برای تکمیل آن و کارگردانی بهتر نیاز داشته است. باگها، کرش، تاخیر در برنامههای پس از عرضه و جدا شدن برخی از اعضای کلیدی استودیو، جزو مهمترین مشکلات این عنوان بودهاند.
اما علیرغم اینها، الکترونیک آرتس و بایوور اظهار داشتهاند که از بازی Anthem برای مدتی طولانی پشتیبانی میکنند. حال پس از گذشت حدود ۱۲ ماه از انتشار این عنوان، مدیر کل بایوور یعنی «کیسی هادسون» (Casey Hudson) از برنامهی خود برای آن گفته که طراحی مجدد آن در بلند مدت است. وی در وبسایت رسمی استودیو چنین نوشته است:
طی سال گذشته تیم سازنده سخت کار کرده است تا ثبات، عملکرد و کیفیت کلی بازی را بهبود ببخشد درحالی که سه فصل محتویات و قابلیتهای جدید را ارائه میدهد. ما همچنین بازخوردهای شما مبنی بر اینکه Anthem به یک تجربهی لوت رضایتبخشتر، پیشروی بلند مدت بهتر و بخش پایان بازیِ کاملتری نیاز دارد را شنیدهایم. پس ما میدانیم که همچنان باید کارهای اساسی بیشتری انجام شود تا تمام ظرفیتهای این تجربه مورد استفاده قرار گیرد و این نیازمند ساخت دوبارهی آن خواهد بود نه یک بهروزرسانی یا گسترشدهنده. ما طی ماههای آینده بر روی طراحی مجدد این بازی در مدتی طولانیتر تمرکز خواهیم کرد، خصوصاً طراحی و ساخت مجدد چرخهی اصلی گیمپلی با اهداف شفاف، چالشهایی که به بازیکنان انگیزه میدهند و روند پیشروی با پاداشهای معنادار و موثر – درحالی که لذت پرواز و مبارزه در یک محیط وسیع علمی-تخیلی حفظ میشود. و برای انجام این کار به درستی، ما کاری را انجام خواهیم داد که دوست داشتیم در دفعهی اول بیشتر انجام میدادیم – به یک تیم متمرکز زمان برای آزمایش و تکرار میدادیم و اول بر روی گیمپلی تمرکز میکردیم.
هادسون همچنین افزوده است که بازی Anthem در حال حاضر در وضعیت کنونی خود باقی میماند و جریان دارد اما دیگر فصلهای کامل از محتویات آنطور که پیشتر برنامهریزی شده بود نخواهد داشت تا تیم سازنده بتواند بر روی طراحی مجدد آن تمرکز کند.
درحالی که مطلب هادسون بیشتر مانند یک بیانیهی رسمی است، ولی در واقع تاییدیهای بر گزارش «مایکل شرایر» (Micheal Schreier) از کوتاکو در ماه نوامبر به حساب میآید که از طراحی مجدد و اعمال بهبودهای اساسی بر روی بازی Anthem گفته بود.
با این حال، جزئیات بیشتری از این طراحی مجدد در دست نیست و باید منتظر ماند و دید که بایوور در آینده چه اطلاعاتی را به اشتراک خواهد گذاشت. اما هادسون حداقل اذعان داشته که پروسهی اولیهی توسعهی Anthem آن چیزی که باید نبوده است.
استودیوی بایوور که زمانی به ساخت بهترین و باکیفیتترین عناوین نقشآفرینی شهرت داشت، در نسل جاری همواره در فراز و نشیب بوده است. اگرچه در ابتدا Dragon Age: Inquisition به موفقیت رسید، Mass Effect: Andromeda – که توسط استودیوی مونترئال بایوور ساخته شده بود – پروسهی توسعهی پر از مشکلی را گذراند و پس از انتشارش در سال ۲۰۱۷ با بازخوردهای منفی و انتقادات شدید بازیکنان و منتقدان مواجه شد. این استودیو پس از آن Anthem را به عرضه رساند که از همان ابتدا شکست خورد.
بایوور نسخهی جدیدی از Dragon Age را در دست توسعه دارد و طبق گزارشات، بر روی یک پروژهی جدید از Mass Effect هم کار میکند که البته تا انتشار هر دوی آنها فاصلهی زیادی داریم.
طراحی مجدد برای عناوینی مثل Anthem که بهعنوان بازیهای سرویسگونه شناخته میشوند، آنچنان امر غریبی نیست و از قابل توجهترین مثالها میتوان Final Fantasy XIV و No Man’s Sky را نام برد. باید منتظر ماند و دید که بایوور موفق میشود عنوان شکست خوردهی خود را احیا کند یا خیر. بازی Anthem هماکنون در دسترس پیسی، پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان قرار دارد.
نظر شما دربارهی بازی Anthem و برنامهی بایوور برای آن چیست؟
لینک کوتاه: