سازمان ملی هوش مصنوعی افتتاح شد

به‌دنبال نهایی‌سازی و تصویب سند ملی هوش مصنوعی که در دی ماه سال گذشته انجام شد، امروز نوزدهم تیرماه محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان ملی هوش مصنوعی را افتتاح کرد.

به گزارش پیوست، چند روز پیش ماده واحده «تشکیل شورای ملی راهبری و تأسیس سازمان ملی هوش مصنوعی» تصویب شد و با ابلاغ آن امروز محمد مخبر سازمان ملی هوش مصنوعی را افتتاح کرد.

در این ماده واحده تصویب کلیات سند ملی هوش مصنوعی به شورای معین در زیرمجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی واگذار شده است که رئیس سازمان هوش مصنوعی به عنوان دبیر آن فعالیت می‌کند. ریاست این شورا برعهده رئیس‌جمهوری است و معاون علمی نیز به عنوان نائب‌رئیس در این شورا حضور دارد.

سازمان ملی هوش مصنوعی به صورت یک سازمان مستقل زیر نظر رئیس جمهور تأسیس شده است و انجام امور دبیرخانه این شورا را برعهده دارد.

این شورا میزبان جمع کثیری از وزرا مانند ارتباطات، علوم، بهداشت، صمت، تعاون، دفاع، اطلاعات و ارشاد است. علاوه بر این دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، رئیس سازمان اداری و استخدامی و رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نیز در این شورا حضور دارند. تعداد افراد این شورا با حضور دو نفر عضو حقیقی به پیشنهاد دبیر شورا تکمیل می‌شود.

مهمترین وظایف این شورا برنامه‌ریزی، راهبری، هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای سند ملی هوش مصنوعی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا