جدیدترین محصولات کولرمستر با پشتیبانی از استاندارد ATX 3.1

با ورود نسل ۴۰ کارت گرافیک های انویدیا و توان مورد نیاز آنها منابع تغذیه نیاز به ارتقا پیدا کردند. کولرمستر به عنوان یکی از شرکت‌های پیشتاز در عرضه جدیدترین محصولات و دستاوردهای این حوزه، دارای طیف کاملی از منبع‌تغذیه‌های مجهز به استاندارد استاندارد ATX 3.1  است.

آشنایی با استاندارد جدید ATX 3.1

ATX 3.1 جدیدترین ویرایش استاندارد ATX برای منابع تغذیه در رایانه‌ها است و شامل تغییرات متعددی می‌شود که برای بهبود عملکرد و کارایی طراحی شده‌اند. در میان این تغییرات جدید می‌توان به افزایش عملکرد، افزایش تامین توان اشاره کرد.

اما از مهم ترین تغییرات در ATX 3.1، معرفی کانکتور جدید ۱۲V-2×۶ است. این کانکتور جایگزین کانکتور قدیمی ۱۲VHPWR می شود و برای تامین انرژی بیشتر به کارت های گرافیک طراحی شده است. علاوه بر افزایش توان، کانکتور نیز استقامت بیشتری پیدا کرده است و با توجه به انتقال قدرت بیشتر از سیم‌های قوی‌تر با مکانیزم قفل بهتر برای کانکتور استفاده شده است.

یکی دیگر از تغییرات قابل توجه در ATX 3.1 کاهش زمان Hold-up است. این عبارت، مدت زمانی است که یک منبع تغذیه می‌تواند به تامین برق کامپیوتر در صورت قطع برق اصلی ادامه دهد. این تغییر برای کاهش خطر از دست دادن اطلاعات و آسیب به سخت افزار در صورت قطع برق طراحی شده است.

ATX 3.1 یک استاندارد آینده‌نگر است که برای پشتیبانی از نسل‌های آینده کارت‌های گرافیک و سایر اجزای پرقدرت پردازشی طراحی شده است. به عنوان مثال تامین توان حداقل ۱۰۰ وات در ریل ۵ ولت در حالت استندبای از دیگر ویژگی‌های این مدل است. ریل ۵ ولت معمولا برای تامین نیروی مورد نیاز وسایل جانبی مانند LED و فن‌ها استفاده می شود. در نتیجه این افزایش توان احتمالاً به دلیل محبوبیت روزافزون وسایل جانبی پرمصرف است تا منبع تغذیه آمادگی لازم برای تامین انرژی ابزارها در آینده را داشته باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های استاندارد ATX 3.1 مقاومت بیشتر در برابر موج‌های ولتاژ (voltage surge) است و این پاورها در مقایسه با نسل قبلی دارای مقاومت بیشتری در برابر نوسانات الکتریکی هستند که می‌تواند باعث افزایش طول عمر قطعات حساس در برابر افزایش ناگهانی ولتاژ شود.

پاورهای جدید کولرمستر مجهز به استاندارد ATX 3.1

کولر مستر پیشرو در زمینه راه‌حل‌های مبتنی بر استاندارد جدید ATX 3.1 است و در میان محصولات جدید  این شرکت که به تازگی معرفی شده است، می‌توان چندین رده حرفه‌ای از پاورهای مجهز به این فناوری جدید را مشاهده کرد.

پاورهای سری X Mighty Platinum

در سری قدرتمند X Mighty Platinum می‌توان به دو پاور فوق‌العاده با توان ۲۰۰۰ وات و ۲۸۰۰ وات در رده ۸۰+ Platinum اشاره کرد. این دو مدل از جدیدترین محصولات کولرمستر هستند که اواخر دی ماه در نمایشگاه فناوری CES معرفی شدند.

پاورهای سری X Silent Edge Platinum

این مجموعه شامل مدل‌های X Silent Edge Platinum با ظرفیت ۸۵۰ و ۱۱۰۰ وات و منبع تغذیه X Silent MAX Platinum با ظرفیت ۱۳۰۰ وات است که با توان بالا و عملکرد بی‌صدا تعریف جدیدی از عملکرد منبع تغذیه ارائه می‌دهد.

دو مدل ۸۵۰ وات و ۱۱۰۰ وات در این سری با مهندسی جدید سینک‌های آلومینیومی از فن بی‌نیاز هستند و به همین دلیل می‌توانند در سکوت کامل فعالیت کنند. مدل ۱۳۰۰ وات این سری نیز به دلیل استفاده از فن‌های انحصاری کولرمستر دارای نویز اندکی است.

پاورهای سری V Platinum V2

منبع‌تغذیه‌های سری V Platinum V2 در سه ظرفیت ۱۱۰۰ وات، ۱۳۰۰ وات و ۱۶۰۰ وات معرفی شده‌اند که انرژی لازم برای سخت‌ترین فعالیت‌های محاسباتی را فراهم می‌کنند. این پاورها از فن‌های پیشرفته انحصاری کولرمستر به نام Mobius استفاده می‌کنند که استاندارد‌های جدیدی برای عملکرد بی صدای منبع تغذیه تعریف کرده است.

پاورهای سری GX III Gold

سری GX III Gold که نسخه ارتقا یافته آن از استاندارد ATX 3.1 استفاده می‌کند طرفداران زیادی در میان کاربران حرفه‌ای و گیمرها دارد. این پاورها در ظرفیت‌های ۷۵۰ تا ۱۲۵۰ وات عرضه می‌شوند و دارای عملکرد بالایی هستند. در زمینه بهره‌وری انرژی نیز پاورهای سری GX III Gold موفق به دریافت گواهینامه‌های ۸۰ Plus Gold و Cybenetics Platinum شده‌اند.

پاورهای سری V SFX Platinum

پاورهای سری V SFX Platinum می‌توانند توان بالایی را در فرم کوچک SFX فراهم کنند. در این حجم مدیریت توان و گرما نقش مهمی در پایداری و عملکرد سیستم دارند و پاورهای V SFX Platinum توانسته‌اند ظرفیت‌های بالایی را برای استفاده از چندین کارت گرافیکی و پردازنده‌های قدرتمند رایانه گیمرها و کاربران حرفه‌ای ارائه دهد. در رده White Edition دو مدل ۱۱۰۰ وات و ۱۳۰۰ وات از استاندارد ATX 3.1 پشتیبانی می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا