به الکامپ می‌آییم: برای معرفی مرکز داوری، بیان اهمیت داوری، مزایا و چالش‌های آن

فاطمه تیموریان: در الکامپ یک نشست خبری با موضوع معرفی مرکز داوری، تاریخچه و سوابق، اهمیت داوری، مزایا و معایب آن به عنوان یک روش حل و فصل اختلاف، نحوه درج شرط داوری در قراردادها، امضای تفاهم نامه مشترک و پرسش و پاسخ خواهیم داشت.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، با فاطمه تیموریان، عضو شورای راهبری مرکز داوری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران درباره حضور این مرکز در نمایشگاه گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

او در همین زمینه گفت: «مرکز داوری نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در سال ۱۳۹۶ مطابق مصوبه هیئت‌مدیره تاسیس شده و تاکنون به فعالیت خود ادامه داده است. در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اساسنامه مرکز داوری و مقررات و دستورالعمل‌های مربوط به آن بازنگری و اصلاح شده است».

تیموریان در ادامه گفت: «پس از اصلاحات در سال ۱۴۰۱ مرکز داوری فعالیت‌های خود را گسترش داد به طوری که از ابتدای مهرماه سال ۱۴۰۱ تا کنون به حدود ۴۰ پرونده رسیدگی کرده که بیش از سی مورد آن منجر به صدور رای شده است. جهت افزایش تعداد و ارتقای داوران مرکز، فراخوان جذب داوران برگزار و پس از آن، بررسی صلاحیت‌ها و انتخاب داوران انجام شده است. همچنین در راستای توسعه برنامه‌های مرکز داوری و ارتقای سطح دانش داوران، دوره آموزشی ۱۰ ساعته و آزمون پایان دوره برگزار شده است و در آینده نیز دوره‌های آموزشی دیگر، برگزار خواهد شد. همچنین در راستای توسعه مرکز داوری و ارتقای سطح همکاری‌های متقابل با مرکز داوری اتاق بازرگانی تهران جلساتی برگزار شد و در نهایت با امضای تفاهم‌نامه در حاشیه نشست خبری نمایشگاه الکامپ، همکاری‌های مشترک آغاز خواهد شد».

او افزود: «داوری نیز مانند سایر روش‌های حل و فصل اختلاف، مزایا و معایبی دارد. از مهم‌ترین مزایای داوری سریع‌‎تر بودن و کم هزینه‌تر بودن نسبت به رسیدگی قضایی است. علاوه بر این موارد، در داوری توسط یک نهاد صنفی داوران متخصص آن صنف و رشته بوده و از مشکلات، دغدغه‌ها و پیچیدگی‌های آن صنف خاص مطلع هستند و رای صادره بیشتر می‌تواند به حقیقت و انصاف نزیک‌تر باشد».

تیموریان در ادامه گفت: «نکته مهم آن است که شرکت‌ها و فعالان در صنعت در زمان درج شرط داوری در قرارداد و همچنین در زمان طرح دعوا در مرکز داوری، رسیدگی در مرکز و اجرای رای داور رعایت نکات مهم حقوقی و آیین دادرسی مدنی را به درستی انجام دهند تا بتوانند از مزایای داوری در جهت حل و فصل اختلاف بهره ببرند و دچار مشکلات و سردرگمی نگردند».

او درباره حضور در الکامپ گفت: «در الکامپ یک نشست خبری با موضوع معرفی مرکز داوری، تاریخچه و سوابق، اهمیت داوری، مزایا و معایب آن به عنوان یک روش حل و فصل اختلاف، نحوه درج شرط داوری در قراردادها، امضای تفاهم نامه مشترک و پرسش و پاسخ خواهیم داشت. همچنین گفت‌وگوهایی در باب بحث و بررسی اهمیت داوری، معایب داوری، مشکلات داوری در اجرا، بررسی تحلیلی و موردی اختلافات به تفکیک اختلافات در حوزه قراردادهای نرم افزاری، تامین کالا و موارد مرتبط برگزار خواهد شد. همچنین به نمایندگی از مرکز در محل غرفه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای حضور داشته و پذیرای مراجعان محترم و پاسخگویی به سوالات عزیزان هستیم».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا