افزایش کمی و کیفی خدمات دولت الکترونیک طی سه سال گذشته

رییس سازمان فناوری اطلاعات مطرح کرد: افزایش کمی و کیفی خدمات دولت الکترونیک طی سه سال گذشته

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات با ارایه مواردی از گزارش هزار روزه سازمان فناوری اطلاعات از افزایش کمی و کیفی خدمات دولت الکترونیک طی سه سال گذشته خبر داد.
به گزارش خبرنگار ستاد خبری نمایشگاه الکامپ محمد خوانساری در دومین روز از برگزاری نمایشگاه الکامپ در نشست خبری به برنامه ها و اهداف سازمان فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: در ابتدای دولت هدف و برنامه سازمان فناوری اطلاعات در حوزه دولت الکترونیک, راه اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بود؛ برای اینکه به شکل یکپارچه تمامی خدمات دولت را به مردم و کسب و کارها بتوانیم ارائه دهیم.
همچنین ارتقای زیرساخت های مورد نیاز دولت هوشمند از موارد مهم برنامه های سازمان بود.
وی افزود: با توجه به تصویب سند طرح کلان معماری شبکه ملی اطلاعات, اجرای این سند عزم جدی دولت شد و از طرفی به دلیل اینکه این سند حدود ۴۸ درصد از تکالیف وزارت ارتباطات را شامل می‌شود بسیار حائز اهمیت بود.
معاون وزیر ارتباطات بیان کرد:
از دیگر موارد تقویت نظام تنظیم گری در حوزه فناوری اطلاعات بود که با همکاری و تعاملی که با کمیسیون تنظیم مقررات داشتیم توانستیم به خوبی به پیش ببریم.
وی ادامه داد:
موضوع دیگر توانمند سازی کسب و کارهای دیجیتال و توسعه سکوهای بومی
بود که خوشبختانه پیشرفت خوبی را در این حوزه شاهد بودیم.
خوانساری با اشاره به دولت الکترونیک گفت: سعی کردیم خدمات دولت را در بستر پنجره ملی خدمات دولت به شکل یکپارچه ارائه دهیم.

وی با اشاره به ٱمار درگاه خدمات پایه دولت که در اختیار بخش خصوصی انجام می‌گرفت گفت: تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۰ ، مجموع کل تراکنش های این درگاه ۲۸۶ میلیون تراکنش بود که امروز یعنی طی سه سال گذشته به ۹ میلیارد و
۲۰۰میلیون تراکنش رسیده است.
یعنی افزایش ۳۲ برابری که نشان دهنده استفاده بخش خصوصی از امکانات و داده‌های دولت با رعایت حریم خصوصی است.
وی
ادامه داد: در راستای افزایش خدمات هوشمندسازی و ارتقای دولت الکترونیک،
هوشمندسازی خدمات نیز به ۱۴ درصد رسیده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا