توسعه فناوری در صنعت پست؛ تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت ملی پست و پژوهشگاه ارتباطات امضا شد

با هدف پیشبرد طرح‌های پژوهشی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در صنعت پست، شرکت ملی پست و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تفاهم‌نامه‌ای راهبردی امضا کردند. این همکاری زمینه‌ساز تحول در مدل‌های کسب‌وکار، مقررات پستی و توسعه نوآوری در خدمات پستی کشور خواهد بود.

به گزارش زیمانیوز و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف توسعه فعالیت‌های پژوهشی و پیاده‌سازی فناوری‌های نوین، تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند.

این تفاهم‌نامه با حضور محمد احمدی، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست و لیلا محمدی، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به امضا رسید. بر اساس مفاد این توافق، پژوهشگاه مسئول تدوین طرح راهبردی توسعه مدل‌های کسب‌وکار پست در عرصه حاکمیتی و متناسب با فضای رقابتی نوین خواهد بود.

از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه می‌توان به انجام مطالعات کاربردی برای به‌کارگیری فناوری‌های نوین در خدمات پستی در راستای تحول دیجیتال، بررسی و به‌روزرسانی کانال‌های فروش خدمات پستی با توجه به الزامات قانونی جدید و بازنگری مقررات مرتبط با حوزه پست اشاره کرد.

همچنین توسعه اکوسیستم نوآوری با همکاری مراکز رشد و نوآوری دو طرف، راه‌اندازی شتاب‌دهنده تخصصی در حوزه خدمات پستی، برگزاری رویدادهای نوآوری و حمایت از کسب‌وکارهای نوپا نیز در دستور کار قرار گرفته است.

بر اساس این تفاهم‌نامه، پژوهشگاه ارتباطات موظف به ارزیابی کیفیت، اعتبارسنجی و رتبه‌بندی خدمات پستی استانی، برگزاری دوره‌های تخصصی برای مدیران و کارشناسان پست، و همچنین مشارکت در پروژه‌های شرکت ملی پست در نقش مشاور و ناظر خواهد بود.

این همکاری، گامی مهم در مسیر تحول دیجیتال خدمات پستی و استفاده هدفمند از ظرفیت‌های پژوهشی و فناورانه در این صنعت به شمار می‌رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا