کارخانه نوآوری

تکلیف کارخانه نوآوری آزادی مشخص شد

خبر فرجه تخلیه کارخانه نوآوری آزادی روز ۱۱ آبان در صدر اخبار حوزه فناوری قرار گرفت و واکنش های متعددی به همراه داشت و حالا طیق آخرین خبر قرار است تا اردیبهشت ۴۰۳ به فعالیت خود ادامه دهد اما هنوز مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار کارخانه پس از این تاریخ خواهد بود.

به گزارش زیمانیوز، فرزین فردیس، رئیس هیئت مدیره هم‌آوا در گفت‌وگویی به سایت پیوست خبر داده طبق توافقی که میان هم‌آوا و شرکت آما، مالک ملک کارخانه نوآوری، صورت گرفته است، این کارخانه تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ تخلیه نخواهد شد و به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهد.

به گفته فردیس تا زمان فرا رسیدن اردیبهشت ۱۴۰۳، مذاکرات میان ذی‌نفعان در جریان است؛ اما هنوز مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار کارخانه پس از این تاریخ خواهد بود.

در اسفند ۱۴۰۱ شرکت آما از طریق مراجع قضایی اعلام کرد که حاضر به تمدید قرارداد نبوده و قصد تغییر کاربری و فروش ملک را دارد و علی‌رغم مذاکرات متعدد و پیشنهاد مبلغ بسیار مناسب برای ادامه اجاره، نتیجه‌ای از این مذاکرات حاصل نشد.

گفتنی است از هفته گذشته تا کنون هر روز خبر جدیدی از این کارخانه منتشر می شود. صبح روز شنبه ۱۴ آبان مهدی عظیمیان در گفتگویی به مهر صراحتا اعلام کرد و گفت که کارخانه تخلیه نمی شود و ما برای ادامه حیات کارخانه با مالک در حال رایزنی هستیم. 

 این در حالی بود که قبل تر اخباری مبنی بر فروش این ملک در تاریخ ۱۶ آبان از طریق مزایده به‌صورت نقد و عمومی ، در رسانه‌ها منتشر شد که سه شنبه ۱۶ آبان این مزایده بدون نتیجه و خریدار انجام شد.

بنا به اعلام شرکت آما ( مالک کارخانه) در مزایده کارخانه نوآوری آزادی هیچ شرکتی مشارکت نکرده و مزایده خریداری نداشته است. ارزیابی کارشناسان حوزه فناوری و استارتاپی از بی نتیجه بودن این مزایده این بود که به دلیل واکنش‌های بسیار به فروش کارخانه نوآوری آزادی، هیچ فردی برای خریداری آن پیش قدم نشد و مزایده کارخانه نوآوری بی نتیجه پایان یافت.

گفتنی است اولین کارخانه نوآوری ایران با ایده سعید رحمانی، بنیانگذار سرآوا، و حمایت و سرمایه‌ سهامداران این شرکت، با پشتکار و توانایی موسسان هم‌آوا و تیم اجرایی آن بازسازی و راه‌اندازی شد. کارخانه نوآوری با مشارکت شرکت «آما» مالک کارخانه و سهامداران آن (به خصوص خانواده علیزاده) در ۶ سال گذشته از این طریق، همراه و حامی جوانان کارآفرین ایران بوده‌اند و همچنین پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شرکت‌های مستقر در کارخانه با سرمایه‌گذاری مادی و حمایت‌های معنوی همه آن‌ها آغاز به کار کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا