جشن ۱۰ هزارتایی شدن دانش‌بنیان‌ها فردا برگزار می شود

نخستین رویداد برنامه ملی توسعه و حمایت از غزال‌های دانش‌بنیان و جشن ده هزار تایی شدن دانش بنیان ها برگزار می شود.

به گزارش زیمانیوز، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد: نخستین رویداد «برنامه ملی توسعه و حمایت از غزال‌های دانش‌بنیان» عصر سه شنبه دوم مردادماه با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور و جمعی از مدیران و مسئولان حوزه علم و فناوری کشور و فعالان شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان کشور در تالار خواجه‌نصیرالدین طوسی مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما، برگزار می‌شود.

همچنین معرفی برنامه غزال‌های دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، شاخص‌های شرکت‌های دانش‌بنیان غزال، مسیر رشد و جهش شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از غزال‌های دانش‌بنیان و اهمیت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در شاخص‌های اقتصاد ملی از جمله محورهای این رویداد است. برگزاری آئین رونمایی از ۱۰ هزارتایی شدن باشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر برنامه‌های این رویداد خواهد بود.

در این خصوص روح الله دهقانی فیروزآبادی نیز روز یکشنبه ۳۱ تیرماه در نشستی خبری گفت: مفهوم‌ جهانی غزال های فناوری در بسیاری از کشورهای دنیا استفاده می شود و با بیش از هشت ماه تلاش گروهی از کارشناسان در معاونت توسعه شرکت های دانش‌بنیان معاونت علمی، شرکت‌های دارای ظرفیت تبدیل شدن به غزال دانش‌بنیان شناسایی شدند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با با بیان اینکه ۱۲۱ شرکت دانش بنیان با عنوان غزالهای دانش بنیان ایرانی شناسایی شده اند گفت: قرار است در این جشن که با حضور معاونان علمی ۴ دوره گذشته برگزار می‌شود، ۱۲ غزال دانش بنیان معرفی و به اولین شرکت و ده هزارمین شرکت دانش بنیان به شکل نمادین جایزه‌ای اعطا کنیم.

دهقانی فیروزآبادی نیروی انسانی بیشتر از ۲۰۰ نفر، فروش دانش بنیان حداقل ۵۰ میلیارد تومان، میزان صادرات و رشد فروش را از شاخص‌های معیارهای بررسی شرکت‌های غزال دانش بنیان عنوان کرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور درباره تسهیلات حمایتی از این شرکت‌ها توضیح داد و گفت: یک خط اعتباری ویژه برای شرکت‌های غزال ایجاد می‌شود که این خط ویژه شامل پیگیری مسائل شرکت‌ها، تسهیلات، اعتبار مالیاتی، استفاده از فرصت‌های تبادلات بین‌المللی و امتیازات سربازی می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا