برند ال‌جی جز ۱۰۰ برند برتر جهانی در سال ۲۰۲۴

حرکت ال‌جی در راستای تبدیل شدن به یک شرکت ارائه‌دهنده راهکار زندگی هوشمند به رشد چشمگیر و افزایش اعتبار این شرکت سرعت می‌بخشد.

ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) با راهکارهای نوآورانه برند خود، پیشرفت چشمگیری در بازار جهانی داشته و جایگاه خود را به عنوان یک برند تراز اول جهانی به‌دست آورده است.

در تاریخ ۱۰ اکتبر، ال‌جی با ارزش برند حدوداً ۵/۶ میلیارد دلاری در گزارش Best Global Brands 2024  (برترین برندهای جهانی ۲۰۲۴) که هر ساله توسط شرکت مشاوره برند جهانی Interbrand منتشر می‌شود رتبه ۹۷ را به خود اختصاص داد.

ارزیابی «برترین برندهای جهانی» Interbrand ارزش برند را از طریق یک تحلیل جامع از عملکرد مالی هر شرکت، نقش برند و قدرت برند بررسی می‌کند. فاکتورهایی نظیر سمت‌وسو، تعامل و ارتباط در این ارزیابی مد نظر قرار می‌گیرند. روش‌ها و معیارهای ارزیابی مربوط به گواهی ISO شرکت Interbrand، به عنوان یک شرکت پیشرو جهانی در این زمینه، به صورت گسترده‌ای به عنوان یکی از معتبرترین روش‌ها در برندسازی و بازاریابی در سطح جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

افزایش ارزش برند ال‌جی نشان‌‌دهنده پیشرفت‌های قابل‌توجهی در هر دو زمینه مزایای رقابتی تجاری و مزایای رقابتی برند این شرکت در یک سال گذشته است. ارزش برند ال‌جی نسبت به سال گذشته به میزان چشمگیر ۷/۳۸ درصد افزایش یافته است که امتیاز بالایی را در دسته‌بندی‌های نقش برند و قدرت برند برای شرکت به ارمغان ‌آورده است.

Interbrand نتایج مثبت این ارزیابی را به چشم‌انداز روشن شرکت ال‌جی به عنوان یک شرکت راهکار زندگی هوشمند و حفظ قدرت از طریق یافتن فرصت‌های جدید نسبت می‌دهد. علاوه بر این، ال‌جی راهکارهای برند مخصوص خود را با استفاده از روش‌های ارتباطی مناسب برای مخاطبین حضوری آنلاین خود به کار بسته است تا حفظ تعامل پایدار با مشتری در مناطق و از نسل‌های مختلف را برای خود تضمین کند.

در سال گذشته ال‌جی از چشم‌انداز خود برای تبدیل شدن به یک «شرکت راهکار زندگی هوشمند» با هدف ارتقاء تجربه کاربری در محیط‌های مختلف شامل خانه، محیط‌های تجاری، حمل و نقل و قلمروهای مجازی رونمایی کرد. ارزش برند ال‌جی از گام‌های آغازین این تبدیل ماهیت شرکتی سر به فلک کشید. این ارزش از میزان تقریباً ۱/۳ میلیارد دلار آمریکا در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۵/۶ میلیارد دلار آمریکا در سال ۲۰۲۴، یعنی بیش از دو برابر رسید.

Interbrand از ابتکار عمل باز «ابداع برند» ال‌جی نیز تقدیر کرد. این ابتکار عمل در راستای معرفی و تثبیت ال‌جی به عنوان یک برند جوان و پویا که با مشتریان مختلف از تمامی نسل‌ها و از سراسر جهان ارتباط برقرار می‌کند انجام شد.

ال‌جی برای اطمینان از دستیابی به این مهم و مورد استقبال قرار گرفتن از سوی تمامی سازمان‌های جهانی پیام برند خود را تحت شعار نویدبخش “Life’s Good” یکپارچه کرده است و از آن در تمامی مبادی مواجهه مشتری با تجربه کاربری برند به صورت یکپارچه استفاده می‌کند. بازتعریف هویت بصری و هویت برند نیز بخشی از این این اقدام بود. “Life’s Good” مأموریت برند ال‌جی در راستای کمک به همه برای لذت بردن از تک تک لحظات ارزشمند زندگی با استفاده از محصولات، خدمات و ارتباطات این شرکت را به زیبایی خلاصه می‌کند. در قلمرو دیجیتال، نشان برند که “چهره آینده” است با یک لبخند و چشمک دوستانه با مشتریان تعامل کرده و از طریق حالت‌های مختلف چهره‌ای دیجیتال ارتباط احساسی با مشتری را تقویت می‌کند.  

به علاوه، ال‌جی رویدادهای موقت و کوتاه مدت محلی (pop-up events) و کمپین‌هایی را برگزار می‌کند که مشتریان آینده، به ویژه نسل z، را به تعامل حضوری و آنلاین دعوت می‌کنند.

کمپین جهانی «تغذیه مثبت‌اندیشی»، گسترش مثبت‌اندیشی از طریق الگوریتم‌های آنلاین برای تشویق خلق یک زندگی بهتر با رویکردی خوشبینانه را هدف قرار داده است. این ابتکار عمل توجه چشمگیری را به خود جلب کرد به طوری که در طی دو ماه اول راه‌اندازی، در پلتفرم‌هایی مانند YouTube و TikTok بیش از ۸/۱ میلیارد بازدید بدست آورد. 

به علاوه، ال‌جی قصد دارد به ارتقاء تعامل خود با نسل z طریق ایجاد یک فضای تجربه کاربری آفلاین که دربرگیرنده علایق مشتریان جوان (شامل سبک زندگی، گیم‌ها و موسیقی) است ادامه دهد.

ال‌جی در گذشته نیز توانسته بود برای سه سال پیاپی، از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷، در جایگاه یکی از ۱۰۰ برند برتر جهانی قرار گیرد.

ویلیام چو، مدیرعامل ال‌جی الکترونیکس در این باره گفت: «ما در حال تبدیل شدن از یک شرکت پیشرو در زمینه تولید لوازم خانگی و لوازم الکترونیکی مصرفی به یک شرکت راهکار زندگی هوشمند هستیم. به عنوان بخشی از این تغییر، اقدام به بازابداع برند خود با تکیه بر شعار دیرینه و دیرپای خود مبنی بر “Life’s Good” کردیم. در این لحظه تاریخی از تغییر ماهیت تجاری، شناخته شدن به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر جهانی مایه افتخار و تأییدی بر حضور قدرتمند و پتانسیل بالای رشد برند ما است.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا