امضاء تفاهم‌نامه کانون مدیریت دارایی فکری و شرکت تکنو تجارت

به گزارش روابط عمومی تکنوتجارت، نشست امضاء تفاهم نامه همکاری کانون مدیریت دارایی های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با شرکت توسعه کسب‌و‌کارهای نوگرای تجارت (تکنوتجارت)، در حاشیه نمایشگاه بین المللی اینوتکس برگزار شد.

میترا امین‌لو (مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری) در آغاز این جلسه به معرفی کانون و حوزه‌های کلی فعالیت آن اعم از ترویج و فرهنگ‌سازی، ثبت و حفاظت ملی و خارجی، تدوین اسناد راهبردی و اسناد حقوقی پرداخت.

سیدمحمدحسین سجادی نیری (مدیرعامل تکنوتجارت)، از تجربه خود در تدوین اسناد حوزه صنایع خلاق کشور گفت و افزود: «در کشورهای توسعه‌یافته موضوع دارایی‌های فکری قدمت بیشتری دارد، مثلا فرانسه حدود ۲۰۰ سال است که در این موضوع نهادسازی کرده است. متاسفانه کشور ما درحال حاضر در موضوع نوآوری و فناوری، نهادهایی محدودی در زمینه دارایی‌های فکری دارد.»

وی ضمن اعلام آمادگی تکنوتجارت برای فعال کردن سطوح مختلف همکاری گفت: « مجموعه تکنوتجارت با رویکرد سرمایه‌گذاری خطرپذیر در بانک تجارت شکل گرفته است و تلاش ما در این دوره این است که دامنه اثرگذاری تکنوتجارت را نه فقط به عنوان یک CVC بلکه به عنوان دروازه تعامل اکوسیستم نوآوری با بانک تجارت گسترش دهیم. لذا لازمه این امر، یک نگاه جامع به نوآوری و فناوری کشور از زاویه تکنوتجارت و بانک تجارت است. در سایه چنین نگاهی است که تلاش می‌کنیم نقش‌های اثرگذاری در این اکوسیستم کسب کنیم و این نقش‌ها را به نحو احسن ایفا کنیم. بنابراین فکر می‌کنم تکنوتجارت در افق پیش‌رو، باید در تعامل و همکاری تنگاتنگ با کانون مدیریت دارایی‌های فکری  باشد و خدمات را در قالب‌های مختلف به بانک ارائه دهد.»

میترا امین‌لو (مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری) ضمن استقبال از همکاری‌های گسترده‌تر گفت: «من ۲ سطح کلی همکاری با تکنوتجارت را متصور هستم. یکی بهره‌گیری تکنوتجارت، شرکت‌های پرتفوی آن و بانک تجارت از برنامه‌های حمایتی کانون. سطح بعدی، سطح سیاستی است. در کشور ما فقدان ادبیات مشترک را حس می‌کنیم و این ادبیات به‌شدت نیازمند فعالیت بین‌رشته‌ای است. ما بر ادبیات حوزه مالکیت فکری مسلط هستیم اما ادبیات و محتوای بانکی و حوزه فینتک متفاوت است. بنابراین این نیاز را می‌بینیم که با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشیم. این هم‌‌افزایی و هم‌فکری منجر به تدوین سیاست‌های کارا و ایجاد موج جدید می‌شود. در این صورت موضوع دارایی‌های نامشهود در جای خود می‌نشیند.

در ادامه نمایندگان کسب‌وکارهای پرتفوی تکنوتجارت به بیان پتانسیل‌های همکاری با کانون پرداختند. محمدحسن فرازمند (معاون مارکتینگ دیجی پی) گفت: «به واسطه فناوری‌محور بودن مجموعه‌هایی مانند دیجی‌پی، می‌توان گفت ما خط مقدم شرکت‌هایی هستیم که از وجود یا عدم وجود چنین قوانین و قواعدی متاثر می‌شویم. در حوزه دارایی‌های فکری ما نیز فعالیت‌هایی داشته‌ایم و عمدتا فعالیت‌های ما از جنس راه‌حل‌ها و تعاریف عملیاتی و اجرایی هستند. بنده اعلام آمادگی می‌کنم که تجارب و نیازهای خود را در اختیار شما قرار دهیم و به این ترتیب شما را در راه تدوین زیرساخت‌هایی مدون‌تر و قابل‌اجراتر و با شمولیت بالاتر یاری کنیم.»در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری کانون مدیریت دارایی های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به نمایندگی میترا امین‌لو و شرکت توسعه کسب وکارهای نوگرای تجارت به نمایندگی سید محمدحسین سجادی نیری به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت تکنو تجارت جهت توسعه همکاری معاونت علمی با شرکت تکنوتجارت امضا شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا