نخستین تغییرات در ساختار مدیران و انتصابات جدید در وزارت ارتباطات

درحالی که چند روز پیش آیین تکریم «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشین و معارفه «سیدستار هاشمی» وزیر جدید با حضور «محمدرضا عارف» معاون اول رئیس جمهور در محل این وزارتخانه برگزار شد وزیر جدید ارتباطات پس از آغاز به کار در وزارت ارتباطات اقدام به انتصاب برخی از مدیران این وزراتخانه کرده است.

بر اساس این گزارش، سید ستار هاشمیبه عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و با اخذ ۲۶۴ رای موافق، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم شد.

در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و پس از دو هفته بحث و بررسی صلاحیت، سوابق و برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در کمیسیون‌ها و صحن علنی مجلس شورای اسلامی، رای‌گیری درباره وزیران پیشنهادی انجام و سید ستار هاشمی با اخذ ۲۶۴ رای از ۲۸۸ رای نماینده مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر ارتباطات دولت چهاردهم برگزیده شد.

هاشمی متولد ۱۳۵۵ در یاسوج است. او دکترای مهندسی کامپیوتر دارد و استاد تمام گروه مهندسی کامپیوتر شیراز است. همچنین مدرک کارشناسی سخت‌افزار را از دانشگاه اصفهان، کارشناسی‌ارشد هوش مصنوعی را از دانشگاه علم و صنعت و دکترای هوش مصنوعی‌ را از دانشگاه علم و صنعت و موناش استرالیا گرفته است.

بر اساس این گزارش، ستار هاشمی پیش از این در وزارت ارتباطات دولت دوازدهم معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰) بود بعد از پایان این دولت به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رفت و معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی در این سازمان شد.

از دیگر سوابق اجرایی که در کارنامه کاری وزیر ارتباطات دیده می‌شود رئیس هیئت مدیره شرکت ایرانسل (‌۱۴۰۲ تا کنون، معاون فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت (۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸)، عضو شورای راهبری توسعه مدیریت سازمان فناوری اطلاعات کشور (۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸)،مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس (۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶)، رئیس دانشکده آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه شیراز (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴)، رئیس بخش کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر (۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲) و دبیر کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان فارس (۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶) است.

انتصاب رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات

درهمین حال، در نخستین تغییرات ساختاری در وزارت ارتباطات، سید ستار هاشمی  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با صدور حکمی علیرضا عبداللهی‌نژاد، را به سمت «رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت» منصوب کرد.

سیدستار هاشمی در حکم خود خطاب به عبداللهی نژاد آورده است: امید است با اتکال به خداوند متعال و رعایت اصول اخلاق اسلامی و حرفه ای، در مسیر پیشبرد برنامه ها و ماموریت های مرکز، تعامل و ارتباط مستمر و موثر با ذینفعان و کارکنان مجموعه، خبرنگاران و اصحاب رسانه ها، نخبگان و سرآمدان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، صاحبنظران دانشگاهی و همچنین ارائه و تبیین دقیق، درست، بهنگام و شفاف فعالیت ها و دستاوردهای وزارتخانه، بخش های ستادی، معاونت ها و سازمان ها و شرکت های تابعه، وظائف و ماموریت های خویش را به نحو مطلوب به انجام رسانید.   

وزیر ارتباطات همچنین در نامه جداگانه ای از زحمات و خدمات آقای محمد احسان خرامید در مدت تصدی مسئولیت روابط عمومی وزارت قدردانی کرد.

عبداللهی‌نژاد، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با مرتبه دانشیاری است که پیش از این به عنوان مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت دوازدهم فعالیت کرده است.

انتصاب رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

همچنین در گام بعدی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حمید فتاحی را به عنوان معاون وزیر، ریاست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و قائم مقام وزیر در امور ارتباطات منصوب کرد.

«ستار هاشمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تقدیر از «امیر محمدزاده لاجوردی»، در حکمی حمید فتاحی را به سمت معاون وزیر و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و قائم مقام در امور ارتباطات منصوب کرد.

در حکم وزیر ارتباطات به حمید فتاحی آمده است: «نظر به مراتب شایستگی، تعهد، تجربه و توانمندی جنابعالی، به موجب این حکم به سمت «رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی» منصوب می شوید.

انتصاب رئیس مرکز حراست وزارت ارتباطات

در ادامه انتصاب های جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ وزیر ارتباطات در حکمی مصطفی حسنی را به عنوان رئیس مرکز حراست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تقدیر و تشکر از زحمات یوسف امیری، در حکمی مصطفی حسنی را به عنوان رئیس مرکز حراست این وزارتخانه منصوب کرد.

در متن این حکم آمده است: انتظار می رود با رعایت چارچوب شرح وظایف مصوب و نظارت و ارزیابی عملکرد حراست ها در سطح وزارت نسبت به تبیین جایگاه بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور اقدام نمایید.

در ادامه افزوده شده: امید است با اتکال به خداوند متعال، رعایت اخلاق و تقوای الهی و در چارچوب قوانین و مقررات، اهداف سند چشم انداز و سیاست های کلی مقام معظم رهبری «مدظله العالی» و قانون برنامه هفتم توسعه و با رعایت منشور اخلاقی کارگزارن دولت چهاردهم، ضمن تعامل لازم با مسئولان و سایر نهادها و سازمان ها در اجرای سیاست های دولت و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی در خدمت به مردم شریف ایران ساعی و سرفراز باشید.

انتصاب معاون توسعه سرمایه انسانی و مدیریت منابع وزارت ارتباطات

بر اساس این گزارش، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حکم دیگری معاون جدید توسعه سرمایه انسانی و مدیریت منابع وزارت ارتباطات را منصوب کرد.

سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با صدور حکمی، غلامرضا‌امیدی را به سمت معاون توسعه سرمایه انسانی و مدیریت منابع وزارت ارتباطات منصوب کرد.

در حکم هاشمی خطاب به غلامرضا‌امیدی، معاون جدید توسعه سرمایه انسانی و مدیریت منابع وزارت ارتباطات آمده است:

«متناسب‌سازی ساختار و تشکیلات وزارت کاهش پیچیدگی ساختار‌ها و فرایند‌های اداری با توجه به برنامه‌های جدید، کمک به تحقق برنامه هفتم و تدوین دستورالعمل غربالگری طرح‌ها و پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، شفاف‌سازی فرایند‌های مالی و استقرار نظام بودجه‌ریزی عملیاتی در سطح وزارتخانه و سازمان‌های تابعه، به‌کارگیری مدیران متخصص، فساد ستیز و انقلابی در سطوح مختلف حوزه معاونت توسعه سرمایه انسانی و مدیریت منابع ستاد وزارتخانه، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه و نظارت مستمر بر عملکرد آن‌ها، توجه به موضوع آموزش و جانشین‌پروری و ارتقاء نظام ارزیابی عملکرد برای افزایش بهره‌وری و کارایی منابع انسانی و استفادهٔ حداکثری از فناوری اطلاعات برای هوشمندسازی و شفاف‌سازی فرآیند‌ها و ارتقای کارآمدی از اهم وظایف جنابعالی است. ‌امیدوارم که با اتکال به خداوند سبحان و رعایت اخلاق اسلامی و تقوای الهی و با روحیه جهادی، در راستای خدمت‌گزاری به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت تحقق اهداف دولت چهاردهم «دولت وفاق ملی» موفق و مؤید باشید.

همچنین وزیر ارتباطات در پیامی جداگانه از خدمات هادی اصلانزاده در دوران مسئولیت معاون توسعه سرمایه انسانی و مدیریت منابع، قدردانی و از درگاه خداوند متعال برای او آرزوی سلامتی و توفیق کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا