بر اساس گزارشات بازار گوشیهای هوشمند، این بازار در سه ماه سوم از رشد ۶ درصدی نسبت به آمار سه ماه دوم سال ۲۰۲۱ همراه شده است. با این حال به نسبت همین بازه در سال ۲۰۲۱، فروش اسمارت فونها با کاهش ۶ درصدی همراه بوده است. اما جالبترین بخش این آمار، رشد عرضه و فروش گوشی های هوشمند نوکیا محسوب میشود.
در این آمار، اسمسونگ توانست به عنوان بزرگترین برند شخصی با سهم بازار ۲۰ درصدی در رتبه اول قرار بگیرد. به دنبال این شرکت، اپل با سهم بازار ۱۴ درصدی و شیائومی با آمار ۱۳ درصدی در رتبههای بعدی قرار دارند. با این حال اگر بخواهیم به طور کلی برندهای تحت مجموعه یک شرکت را جمع ببندیم، BBK Electronics با زیرمجموعه برندهای خود نظیر OPPO، vivo، OnePlus و Realme با ۲۵ درصد از سهام بازار در رتبه اول قرار میگیرد.
این مطلب راهم مطالعه کنید:
نوکیا اینترنت را به ماه میبرد
همچنین طبق این آمار، نوکیا توانسته تقریبا ۳ میلیون گوشی هوشمند را در سه ماه سوم سال ۲۰۲۱ عرضه کند. این آمار نشان از رشد ۱۲ درصدی نوکیا به نسبت سه ماه دوم سال ۲۰۲۱ دارد. اما آمار جالب و امیدوار کننده در خصوص نوکیا، رشد ۳۷ درصدی این آمار نسبت به سه ماه سوم سال ۲۰۲۰ بوده است.
این آمار به لطف بازارهای خاورمیانه، آفریقا و آمریکای شمالی صورت گرفته است. یکی از دلایل این رشد را میتوان خروج ال جی از بازار دانست. هرچند با رشد گوشی های هوشمند نوکیا، این برند در حال حاضر در رتبه چهاردم بازار جهانی گوشیهای هوشمند قرار دارد.
منبع: Gizmochina
لینک کوتاه: