نشست بررسی روال‌های صدور مجوز و مشکلات شرکت‌ها در خصوص اخذ مجوز افتا برگزار شد

نشست بررسی روال‌های صدور مجوز و مشکلات شرکت‌ها در خصوص اخذ مجوز افتا، روز دوشنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور محمود خالقی‌دخت معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات، بهناز آریا نایب رئیس هیئت‌مدیره و رئیس کمیسیون صنعت افتا سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و جمعی از اعضاء در دبیرخانه سازمان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، نشست بررسی روال‌های صدور مجوز و مشکلات شرکت‌ها در خصوص اخذ مجوز افتا، روز دوشنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور محمود خالقی‌دخت معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات، بهناز آریا نایب رئیس هیئت‌مدیره و رئیس کمیسیون صنعت افتا سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و جمعی از اعضاء در دبیرخانه سازمان برگزار شد.

محمود خالقی‌دخت، معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات در این نشست گفت: «از حدود یک ماه قبل، با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برای برگزاری نشستی به منظور بررسی مشکلات شرکت‌ها در حوزه مجوزهای افتا توافق کردیم. جلسه امروز ماحصل این توافق است و در نظر داریم به صورت پی‌درپی و مستمر برای حل چالش‌های فعالان بخش خصوصی جلسات این‌چنینی را داشته باشیم. طی دو هفته گذشته موفق شدیم با هماهنگی اداره کل آی‌سی‌تی و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در استان‌ها، دو جلسه را با همین موضوع برگزار کنیم. ما به دنبال این هستیم که جلساتی از نوع جلسه امروز در آینده برگزار شود تا هرگونه تغییر و اصلاحی که در فرایند‌ها رخ‌ می‌دهد را بتوانیم تشریح کنیم و فرآیندها برای شرکت‌ها شفاف شود».

او در همین زمینه ادامه داد: «در دو حوزه صدور پروانه خدمات و صدور گواهی آزمایشگاه‌ها و محصولات با مرکز مدیریت راهبردی افتا همکاری داریم. همچنین در حوزه اپراتور امنیت نیز باید در ماه‌های آینده به نتیجه برسیم تا بتوانیم به عنوان نوع جدیدی از پروانه‌ها آن را فعال کنیم. در حوزه خدمات از ۱۶ آذر ۱۴۰۱ که تصمیم به تغییر در راستای بهبود سامانه ارزیابی گرفته شد تا ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ که سامانه جدید کار خود را شروع کرد، سعی کرده‌ایم تا تعدادی از فرایندها را با همکاری مرکز راهبردی افتا بازنگری و اصلاح کنیم. همچنین در این مدت تلاش کردیم تا ظرفیت ارزیابی اداره کل نما را ارتقاء دهیم. حدود دو سال پیش، سازمان فناوری اطلاعات صرفا پیشخوان صدور پروانه برای خدمات امنیت بود. از تاریخ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ توانستیم تمام وظایفی که برای سازمان فناوری اطلاعات در توافق‌نامه سال ۱۳۹۳ پیش‌بینی شده بود را احیا کنیم».

همچنین بهناز آریا، رئیس کمیسیون صنعت افتا سازمان نصر تهران درباره برگزاری این نشست گفت: «ما در طی تعاملاتی که با متولیان مجوزهای افتا داشته‌ایم، تصمیم گرفتیم با کمک سازمان فناوری اطلاعات سلسله جلساتی را برای تشریح روال مجوزها و بررسی مشکلات و چالش‌های مجوزهایی که در سمت سازمان فناوری اطلاعات اتفاق می‌افتد برگزار کنیم. اولین جلسه از این جلسات امروز برگزار شد. حتما تلاش خواهیم کرد با سایر متولیان این حوزه نیز جلسات مشابهی را برگزار کنیم و مباحث مرتبط با مجوزها را از طریق آن‌ها نیز پیگیری کنیم. این جلسات به صورت مداوم تکرار خواهد شد».

او در ادامه افزود: «اطلاع‌رسانی درباره جلسات آینده از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی سازمان انجام خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور ثبت‌نام کنند. در مجموع هدف ما از برگزاری این جلسات تشریح و شفاف‌سازی روال‌ها، بهبود فرایندها و تسهیل مسیر دریافت مجوز افتا است. با تعاملی که با سازمان فناوری اطلاعات داشتیم قدم خوبی برای اینکه تعامل در جهت تسهیل‌گری تا حد ممکن را انجام دهیم برداشته شده است. همچنین باید از مشارکت اعضاء و فعالان صنفی و سازمان فناوری اطلاعات برای همراهی در برگزاری این جلسات تشکر کنم و امیدواریم این جلسات برای اعضای صنف و افزایش سطح تعامل با متولیان مجوزها مفید فایده باشد».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا