هشت میلیون خانوار از فیبرنوری استفاده می‌کنند

قائم مقام وزیر ارتباطات گفت: طبق هدف‌گذاری وزارتخانه تا پایان سال آینده، ۲۰ میلیون خانوار شهری از شبکه فیبرنوری بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش زیماهنیوز، امیر محمدزاده‌ لاجوردی در آیین بهره‌برداری از طرح فیبر نوری ارومیه افزود: با توجه به ظرفیت بالای مردم و سرعت بخشیدن برای استفاده از فیبرنوری، تصمیم گرفته شد که در این زمینه با سازمان با شرکت‌های مختلف وارد مذاکره شده و با ۱۰ شرکت تامین کننده فیبرنوری قرارداد امضا کنند. امکانات فیبر شامل اینترنت، خط تلفن رایگان توسط اپراتوارها بوده است.

وی با اشاره به رتبه ۱۵۰امین کشور از ۱۸۰ کشور اسلامی در جهان ارتباطات، امیدوارند این رقم ارتقا پیدا کرده و باعث شود شهروندان ترغیب به استفاده از فیبرنوری شوند.

لاجوردی با قدردانی از مسئولین آذربایجان غربی برای سرعت بخشیدن به اجرای طرح گفت، با وجود تاخیر اولیه در آغاز فعالیت ولی سرعت بالایی در تحقق و اجرا آن در استان وجود داشت.

اتصال ۴۳۰ روستا آذربایجان غربی به اینترنت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: بیش از ۴۳۰ روستای استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به شبکه اینترنت متصل شده‌اند.

یاسر رهبردین اعلام کرد، ۳۴ درصد شهروندان این استان در روستاها ساکن هستند و لازم است تا خدمات به این مناطق افزایش یابد و برای این اتفاق از اپراتوارها و شرکت‌های مخابراتی برای تسریع طرح فیبر نوری همکاری لازم اتخاذ می‌شود.

لازم به ذکر است در این مراسم ۲۱۴ کیلومتر فیبر نوری با سرمایه‌گذاری چهار هزار و پانصد میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا