بازی Ori and the Will of the Wisps

سازنده‌ی بازی Ori and the Will of the Wisps از ژانر مترویدونیا می‌گوید

سازنده‌ی بازی Ori and the Will of the Wisps از درخشیدن در ژانر مترویدونیا می‌گوید که طی چند سال اخیر دوباره رونق گرفته است.

می‌توان گفت که ساب‌ژانر مترویدونیا (Metroidvania) در سال‌های اخیر احیا شده و رونقی دوباره گرفته است و کمتر ژانری چنین شانسی را پیدا می‌کند که پس از سال‌ها خاموشی، دوباره به موفقیت در مقیاس مین‌استریم برسد. عناوینی نظیر Hollow Knight ،Dead Cells و البته Ori and the Blind Forest با فلسفه‌ی طراحی ژانر مترویدونیا به موفقیت و اقبال عمومی رسیده‌اند.

ساختن بازی در چنین ژانری به اندازه‌ی کافی دشوار است و حال درخشیدن در بین شاهکارهای موجود حتی آن را سخت‌تر می‌کتد. با این حال، حتی شرایط ممکن است سخت‌تر شود وقتی می‌خواهید دنباله‌ی یکی از همان شاهکارهای مذکور را بسازید؛ این دقیقاً وضعیت بازی Ori and the Will of the Wisps است.

تهیه‌کننده‌ی ارشد در ایکس‌باکس گیم استودیوز و تهیه‌کننده‌ی اجرایی Ori and the Will of the Wisps یعنی «دنیل اسمیت» (Daniel Smith) طی مصاحبه با گیمینگ بولت درباره‌ی اینکه چگونه ساخته‌ی آن‌ها در این ژانر پُر از عناوین قوی می‌درخشد و مورد توجه قرار می‌گیرد، صحبت کرده است. اسمیت به عناوینی مثل Hollow Knight و Dead Cells اشاره کرده و توضیح داده است که به لطف «قدرت و ترکیب منحصر به فرد داستان‌سرایی، بخش هنری و طراحی، سیستم مبارزات و قابلیت‌های فنی‌اش»، Ori and the Will of the Wisps می‌تواند از آثار بزرگ این ژانر از جمله نسخه‌ی قبلی خودش فراتر برود.

ما عاشق این ژانر هستیم و فکر می‌کنیم بازی‌هایی مثل Hollow Knight ،Dead Cells و Bloodstained و غیره در به جلو بردن این ژانر به روش‌هایی جذاب کار قابل توجهی را انجام داده‌اند. در ژانری که تا لبه از بازی‌های فوق‌العاده پر شده است، ما می‌خواستیم که Ori and the Will of the Wisps با قدرت و ترکیب منحصر به فرد داستان‌سرایی، بخش هنری و طراحی، سیستم مبارزات و قابلیت‌های فنی‌اش بدرخشد، که ما فکر می‌کنیم باعث شد Ori در کنار عناوین مشابه‌ی آن زمان مورد توجه قرار گیرد.

Will of the Wisps با گسترش نقاظ قوت نسخه‌ی قبلی خود در پلتفرمینگ، طراحی نقشه، طراحی هنری و داستان‌سرایی و با بهبود نقاط ضعف آن مانند مبارزات، می‌تواند به یک مثال تمام‌عیار برای طراحی مترویدونیا تبدیل شود.

Ori and the Will of the Wisps در ۱۱ مارچ ۲۰۲۰ مصادف با ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ روی ایکس‌باکس وان و پی‌سی (از طریق ویندوز استور و استیم) عرضه خواهد شد.

نظر شما درباره‌ی بازی Ori and the Will of the Wisps چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا