بلیزارد

مدیر استودیوی سازنده‌ی Gears این استودیو را به مقصد بلیزارد ترک خواهد کرد

«راد فرگوسن» (Rod Fergusson)، مدیر استودیوی «کوالیشن» (The Coalition) از ماه آینده ناظر جدید فرانچایز محبوب Diablo در بلیزارد خواهد بود.

مدیر استودیوی کوالیشن که بر روی تمامی نسخه‌های سری Gears of War کار کرده، اعلام کرده است که این استودیو را ترک می‌کند تا سفر جدیدی را در حرفه‌ی خود آغاز کند.

فرگوسن به تازگی در حساب رسمی توئیتر خود به‌طور ناگهانی از جدایی از استودیوی کوالیشن خبر داده است. وی در سال ۲۰۱۴ به این استودیوی واقع در ونکوور کانادا پیوست درحالی که در آن زمان هنوز با نام «بلک تاسک استودیوز» (Black Tusk Studios) شناخته می‌شد. وی که پیش از خریداری آی‌پی Gears of War توسط مایکروسافت هم در «اپیک گیمز» (Epic Games) بر روی آن کار می‌کرد، به‌عنوان مدیر این استودیوی جدید یعنی کوالیشن منصوب شد و توسعه‌ی عنوان Gears of War 4 را آغاز کرد. از آن زمان تاکنون، وی Gears 5 را کارگردانی کرده و همچنین Gears Tactics را معرفی نموده است که در تاریخ دیرتری در سال جاری میلادی به انتشار خواهد رسید.

فرگوسن در توئیتر چنین گفته است:

بیش از ۱۵ سال قبل کار روی Gears of War را آغاز کردم و از آن زمان تاکنون،‌ این لذت زندگی من بوده اما اکنون زمان ماجراجویی جدیدی است. من Gears را به دستان کوالیشن می‌سپارم و نمی‌توانم صبر کنم تا همه Gears Tactics را در ۲۸ آپریل تجربه کنند‌‌.

وی در توئیتی دیگر گفته است که در ماه مارچ به بلیزارد اینترتینمنت ملحق می‌شود و نقش مدیر سری Diablo را بر عهده خواهد گرفت. این اتفاق تنها چند ماه پس از معرفی Diablo 4 طی BlizzCon 2019 خواهد افتاد.

فرگوسن دومین مدیر بزرگ طی چند وقت اخیر است که جدایی از استودیوی خود را اعلام می‌کند. به تازگی موسس استودیوی راک‌استار گیمز پس از گذراندن استراحتی طولانی در سال ۲۰۱۹، اعلام کرد که این استودیو را ترک می‌کند و جزئیاتی از اینکه مقصد بعدی او کجا خواهد بود در دست نیست.

بدون شک کمتر کسی در استودیوی کوالیشن به اندازه‌ی فرگوسن نسبت به سری Gears of War تجربه و آگاهی دارد. آینده‌ی این سری بدون او شاید کمی عجیب و مبهم به نظر برسد ولی این استودیو به اندازه‌ی کافی مستعد است تا بتواند این سری را به خوبی به جلو ببرد و عناوینی بسیار باکیفیت را ارائه دهد.

در عین حال اضافه شدن فرگوسن به بلیزارد اتفاق بسیار خوشایندی برای این شرکت است که اخیراً (در جدیدترین مورد به خاطر کیفیت Warcraft 3: Reforged) با انتقادات و بازخوردهای منفی دست و پنجه نرم کرده است. باید منتظر ماند و دید که وی تا چه حد بر روی آینده‌ی این شرکت و خصوصاً Diablo تاثیرگذار خواهد بود.

نظر شما راجع به جدایی فرگوسن از کوالیشن و ملحق شدن به بلیزارد چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا