رویکرد سازمان برنامه و بودجه در تعامل حداکثری با بخش خصوصی در جهت شعار سال

در جلسه کمیته تشخیص صلاحیت نهاد تعامل بررویکرد سازمان برنامه و بودجه در تعامل حداکثری با بخش خصوصی در جهت شعار سال تاکید شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، آخرین جلسه کمیته تشخیص صلاحیت نهاد تعامل،  روز – چهارشنبه  ۹ خرداد ۱۴۰۳ – با حضور سرپرست امور پیمانکاران و مشاوران و نمایندگان شورای هماهنگی تشکل‌های مهندسی، صنفی و حرفه‌ای کشور، کمیسیون خدمات فنی، مهندسی و احداث اتاق بازرگانی ایران، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار شد.
در این جلسه مهرداد اشتری دبیر شورای هماهنگی پیشنهادها و مکاتبات صورت گرفته در خصوص کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های تشخیص صلاحیت، افزایش مدت اعتبار گواهینامه، ملاک قرار گرفتن اظهارنامه ارزش افزوده به جای کارکرد تأمین اجتماعی گزارشی ارئه کرد.

همچنین در این نشست محمدجواد هادی دهکردی، راه‌اندازی سامانه ساجات ۲ و الکترونیکی و هوشمندسازی فرایند تشخیص صلاحیت به منظور حذف اسناد و مدارک کاغذی و نقش عامل انسانی در ارزیابی صلاحیت را تشریح کرد.

وی در ادامه درباره تجربه مشابه در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای صدور و تمدید کارت بازرگانی و رتبه‌بندی بازرگانان در قالب سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری را توضیح داد.
در این نشست دیگر نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی، تشکیل کمیته مستقل تشخیص صلاحیت، حرکت به سمت نظام فنی و اجرایی یکپارچه با هماهنگ‌سازی نظام‌های مهندسی با تشخیص صلاحیت، لزوم بازنگری در آیین‌نامه ارزیابی کیفی مناقصه‌گران، استفاده از ظرفیت تشکل‌های بخش خصوصی در ارزیابی صلاحیت و ایجاد مزیت برای عضویت و حضور در تشکل‌ها، لزوم اصلاح ضوابط فنی مرتبط با مرکز داده، تصویب تعرفه‌های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای توسط سازمان برنامه را پیشنهاد دادند.
سپس سرپرست امور پیمانکاران و مشاوران ضمن تشکر از مشارکت فعال و پیشنهادهای مطرح‌شده، رویکرد سازمان برنامه و بودجه مبنی بر تعامل حداکثری با بخش خصوصی و لزوم استفاده از ظرفیت کارشناسی صاحب‌نظران و تصمیم‌گیری بر اساس خرد جمعی به ویژه با توجه به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و سوابق قبلی تشریح کرد.
در این نشست، حاضرین با استقبال از پیشنهاد تشکیل کمیته تشخیص صلاحیت، تفکیک امور پیمانکاران و مشاوران از امور نظام فنی و اجرایی در سازمان برنامه و بودجه را اقدامی درست و منطقی ارزیابی کردند.
لازم به ذکر است نهاد تعامل بین سازمان برنامه و بودجه و شورای هماهنگی تشکل‌های مهندسی، صنفی و حرفه‌ای کشور از سال ۱۳۸۲ تشکیل و از سال گذشته به منظور بررسی تخصصی موضوعات و پیشبرد بهتر امور، ۵ کمیته تخصصی ذیل آن ایجاد شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا