مدیرعامل شیپور خرید امن را یکی از راهکارهای جلوگیری از کلاهبرداریهای مثلثی دانست و گفت: در پلتفرمهایی مثل ما میخواهند فروش برخی کالاها را ممنوع کنیم، در صورتی که ما پلتفرمها از قیمتهای فروش ذینفع نیستیم و اینجاست که رگولاتور باید اجازه بدهد بازار تعیین کننده باشد.
به گزارش زیمانیوز، رویداد استارتاپ گرایند «Startup Grind» با حضور حمیدرضا پاکروان «مدیرعامل شیپور» و راهبری آرش سروری با حضور صاحبان کسبوکار و مدیران و اصحاب رسانه ۱۱ آذر ماه در موسسه ماهان برگزار شد.
حمیدرضا پاکروان مدیرعامل شیپور در رویداد Startup Grind ماهان به بیان تجربههای خود در حوزه مدیریت و راهاندازی کسب و کارها پرداخت.
پاکروان خرید امن را یکی از راهکارهای جلوگیری از کلاهبرداریهای مثلثی دانست و گفت: در پلتفرمهایی مثل ما میخواهند فروش برخی کالاها را ممنوع کنیم، در صورتی که ما پلتفرمها از قیمتهای فروش ذینفع نیستیم و اینجاست که رگولاتور باید اجازه بدهد بازار تعیین کننده باشد.
وی در این رویداد که با راهبری آرش سروری در موسسه اموزشی ماهان برگزار شد در خصوص چالشهای کسب و کاری در ایران گفت: تجارت الکترونیکی در ایران موضوع پیچیدهای است و زیادهروی در نظارتها و کنترل دائمی رشد پلتفرمهای آنلاین را سخت و کند کرده است.
او در ادامه گفت: در بسیاری مواقع پلتفرمهای آنلاین را مقصر اتفاقات و یا متهم مشکلات پیش آمده میدانند، در صورتی که این آدرس غلط دادن به مخاطب است و ما همیشه در تلاشیم با نهادهای قانونگذار همراه باشیم. برای مثال احراز هویت یکی از عواملی است که باعث میشود آگهیهای فیک (ساختگی) کم شود اما اینطور نیست که بتوان تمام آنها را از بین برد. اگر از مشاوران املاک قدیمی هم بپرسید میگویند برخی در روزنامه همشهری آگهی ساختگی میدادند تا کاربران با آنها تماس بگیرند تا گزینههای جدید را به آنها پیشنهاد دهند.
طبق گفته پاکروان در واقع کنترل قیمت دست پلتفرمها نیست و این بازار ملتهب است که میتوان در آن تشنج ایجاد کرد و در حال حاضر که بازار راکد است، طبیعتا دلالان هم نمیتوانند با دستکاری قیمتها به هدفی برسند و این زمان و شرایط اقتصادی است که این کار را امکانپذیرتر میسازد.
رقابت دیوار و شیپور سالم است
مدیرعامل شیپور در ادامه حوزههای فعالیت شیپور را به سه سرفصل املاک خودرو و عمومی تقسیم کرد و افزود: خوشحالیم که با دیوار در یک رقابت سالم فعالیت میکنیم و با اینکه در برخی اوقات در رقابت تنگانگ با یگدیگر قرار میگیریم اما با تعامل و رفاقت مسائلمان را حل میکنیم. علاوه بر اینکه شیپور در شمال ایران در حوزه املاک سهم بیشتری از دیوار دارد.
وی در خصوص پلتفرم شیپور گفت: «شیپور یک پلتفرمی بر محوریت تبلیغات است. این پلتفرم در ۳ حوزه اصلی خودرو، املاک و عمومی فعالیت میکند. این کسبوکار توسط رضا اربابیان راهاندازی شده است. رضا اربابیان پس از گذراندن تحصیلات خود کانادا، با ایده کسبوکاری برای فروش کالاهای دست دوم به ایران بازگشت و این پلتفرم را راه انداخت.
با بزرگتر شدن شیپور، این پلتفرم تمرکز بیشتری بر حوزه املاک، بهخصوص در شمال ایران دارد. از زمانی که پلتفرم CRM آلونک با شیپور ادغام شد، تمرکز شیپور بیشتر به سمت املاک رفت.»
مدیرعامل شیپور در ادامه از چالش منابع انسانی در استارتآپها هم صحبت کرد و افزود: در حال حاضر از مهاجرت نیروها و کمبود نیروی نخبه در رنجیم اما به نظر میرسد بحران در حال جدیتر شدن است. چون جمعیت ایران رو به پیری است و زاد و ولد هم به شکل چشمگیری کاهش یافته است.
او همچنین در بخش پرسش و پاسخ دلیل حضور کمرنگتر شیپور را ذخیره منابع و افزایش بهرهوری عنوان کرد و از برنامههای آینده شیپور خبر از تغییرات جدید در حوزه املاک داد و در پاسخ به پیوست مبنی بر چگونگی انجام معاملات روی پلتفرم شیپور توضیح داد: تراکنشها روی پلتفرم شیپور صورت نمیگیرد بلکه ما از طریق آژانسهای املاک طرف قرارداد معاملات را انجام خواهیم داد.
او در زمینه ورود به بورس هم پاسخ داد: هیات مدیره باید در این زمینه تصمیم بگیرند و این تصمیمی با چالشهای فراوان است که باید به شکلی منطقی بررسی شود.

استارتآپ گرایند چیست؟
گفتنی است استارتآپ گرایند ( Startup Grind) برنامهای در جهت حمایت از کارآفرینان و بنیانگذاران کسب و کارهای نوپا و تقویت روابط کاری آنها در جامعه است که با هدف آموزش، تشویق و ارتباط سازی شکل میگیرد.استارتآپ گرایند با برگزاری رویدادهای ماهانه از موسسان موفق استارتآپها و کسب و کارهای مبتنی بر وب و فناوری دعوت میکند تا طی یک مصاحبه دوستانه، کسب و کار و زندگی حرفهای خود را با حاضرین سهیم شده و از چالشها و موفقیتهای خود سخن بگویند. این رویداد در مدرسه عالی کسبوکار ماهان برگزار شد.
لینک کوتاه: