سونی

سونی استودیوی منچستر خود را برای افزایش کارایی نیروها تعطیل می‌کند

سونی استودیوی واقعیت مجازی خود در بریتانیا را پیش از اینکه حتی بتواند عنوانی را در بازار به عرضه برساند تعطیل کرده است تا تعادلی در نیروهای خود ایجاد کند.

علی‌رغم گزارش اخیر State of the Industry که چشم‌انداز روشنی از آینده‌ی واقعیت مجازی را ارائه می‌داد و از افزایش علاقه به هدست‌های آکیولس حکایت داشت،‌ سونی تصمیم گرفته است که استودیوی منچستر خود را تعطیل کند. این استودیو که با هدف ساخت عناوین واقعیت مجازی در سال ۲۰۱۵ تاسیس شده بود، عنوان معرفی نشده‌ای را توسعه می‌داد.

طبق اطلاعات مورد تایید Gamesindustry.biz، بسته شدن استودیوی سونی منچستر بخشی از استراتژی این شرکت برای «افرایش بهره‌وری و کارایی عملیاتی» است. این اولین بار در نسل جاری نیست که سونی استودیویی در بریتانیا را تعطیل می‌کند. این شرکت‌ پیش‌تر در سال‌ ۲۰۱۷ «گریلا کمبریج» (Guerrilla Cambridge) و همچنین در سال قبل آن «اوولوشن استودیوز» (Evolution Studios) را تعطیل کرد. و قابل درک است که کارکنان استودیوی منچستر هم اضافی و بیش از حد نیاز بوده‌اند.

با این حال، این شرکت هنوز دو استودیوی دیگر را در بریتانیا تحت مالکیت دارد؛ «مدیا مولکول» (Media Molecule)، سازنده‌ی عناوینی نظیر Little Big Planet و Dreams و استودیوی لندن که Blood & Truth، VR Worlds و PlayStation Home را توسعه داده است.

به دنبال تعطیلی استودیوی منچستر، استودیوی «تیم ۱۷»، سازنده‌ی عنوان کالت کلاسیک Worms در صدد استخدام کارکنان آن بر آمده است. البته تیم ۱۷ تنها استودیویی نیست که اقدام به استخدام می‌کند‌. «فابریک گیمز» (Fabrik Games)، یک استودیوی سازنده‌ی بازی‌های واقعیت مجازی دیگر در لیورپول است که در حوزه‌های مختلف نیرو استخدام می‌کند. این استودیو توسط «گریم آنکرز» (Graeme Ankers) تاسیس شده است که پیش‌تر مدیر استودیوی لیورپول سونی بود که در سال ۲۰۱۲ تعطیل شد و بدون شک او می‌تواند نیروهایی را که شغلشان را از دست داده‌اند به خوبی درک کند.

علی‌رغم عناوینی قوی و موفق در ابتدای کار، چند سال اخیر برای استودیوهای مخصوص پلی‌استیشن وی‌آر سال‌های خوبی نبوده‌اند. تعطیلی این استودیو درباره‌ی آینده‌ی این پلتفرم شک و شبه و سوال‌های متعدد ایجاد می‌کند. تنها ۱۰ درصد از بیش از ۴۰۰۰ پاسخ‌دهنده به گزارش State of the Industry اظهار داشته‌اند که عناوین آینده‌ی خود را بر روی پلتفرم سونی عرضه می‌کنند و ۳۹ درصد آکیولس کوئست را بهترین و جذاب‌ترین پلتفرم برای بازی‌های خود دانسته‌اند.

طبق آمار ارائه شده در CES 2020 در ماه گذشته، ۱ میلیون دستگاه پلی‌استیشن وی‌آر طی ۱۲ ماه گذشته وارد بازار شده است که آمار کلی فروش این هدست را به ۵ میلیون دستگاه می‌رساند. تعداد کل هدست‌های مبتنی بر پی‌سی هم با توجه به آمار در همین حدود است و درحالی که هیچ رقیبی در زمینه‌ی هدست‌های مبتنی بر کنسول نیست، انتظار می‌رفت که سونی بهتر از این‌ها عمل کند و بازار را در دست خود بگیرد.

نظر شما راجع به تعطیلی استودیویی دیگر توسط سونی چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا