گوگل استادیا

تاسیس استودیوی فرست پارتی برای گوگل استادیا با مدیریت مدیر سابق سونی سانتا مونیکا

مدیر استودیوی سونی سانتا مونیکا و تهیه‌کننده‌ی اجرایی بازی God of War مدیریت دومین استودیوی فرست پارتی برای گوگل استادیا را بر عهده خواهد داشت.

گوگل استادیا مشکلات متعددی دارد و یکی از آن‌ها کمبود بازی‌های قابل توجه و جذاب است خصوصاً بازی‌های انحصاری مخصوص برای این پلتفرم که باعث شود بازیکنان جذب آن شوند و برایش هزینه کنند. درحالی که گوگل راه حلی موقت برای این مسئله دارد و قرار است عناوین ترد پارتی شرکت‌های دیگر را برای مدت محدودی در انحصار بگیرد، اما به محتوای کاملاً اختصاصی نیازمند است. این شرکت پیش‌تر یک استودیوی فرست پارتی با مدیریت «جید ریموند» (Jade Raymond) را تاسیس کرده بود و حال استودیوی دیگری را تاسیس و به مجموعه‌ی Stadia Games and Entertainment افزوده است.

استودیوی فرست پارتی دوم گوگل استادیا در پِلِیا ویستای کالیفرنیا واقع شده است و مدیریت آن را «شانون استاداستیل» (Shannon Studstill) بر عهده دارد. استاداستیل که سال‌ها در پلی‌استیشن بوده، پیش از اینکه به این چایگاه جدید منصوب شود مدیر استودیوی سونی سانتا مونیکا، سازنده‌ی عنوان معروف God of War بوده است. وی تهیه‌کننده‌ی اجرایی جدیدترین نسخه‌ی God of War بوده و نقش بسزایی را در احیا و ریبوت این سری ایفا کرده است.

جید ریموند، معاون و رئیس Stadia Games and Entertainment درباره‌ی تاسیس استودیوی جدید در بلاگ گوگل چنین نوشته است:

این استودیوی جدید پلیا ویستا بر روی ارائه‌ی بازی‌های انحصاری با مکانیک‌های گیم‌پلی جدید، راه‌های خلاقانه برای تجربه‌ی چندنفره و مدل‌های تعامل منحصر به فرد که به‌تازگی شروع به بررسی آن‌ها کرده‌ایم تمرکز خواهد داشت. درحالی که هنوز آماده نیستیم که برنامه‌های خاصی را به اشتراک بگذاریم، مطمئن باشید که به خواسته‌های بازیکنان گوش می‌دهیم و کارهای منحصر به فرد خود را می‌کنیم تا آی‌پی‌ها و تجاربی نو را خلق کنیم.

زمان زیادی می‌برد تا این استودیو کاملاً مستقر و آماده شود و تیمی کامل و جامع را تشکیل دهد و همچنین تا زمانی که عنوانی را از پایه بسازد هم فاصله‌ی زیادی داریم اما با این حال، حداقل می‌توان خوشحال بود که گوگل مسیر درست را در پیش گرفته است اگرچه همان‌طور که خودش اذعان دارد، محقق شدن چشم‌انداز استادیا زمان‌بر خواهد بود. اخیراً شنیده بودیم که گوگل در جذب استودیوها برای عرضه‌ی عناوینشان بر روی استادیا ناتوان بوده است و این نگرانی‌ها را افزایش داده بود.

نظر شما در مورد عملکرد گوگل استادیا چیست؟

0

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *