گزارش تکنولوژیهای بازاریابی ایران نشان میدهد سهم بودجه بازاریابی از فروش “کسبوکارهای آنلاین بزرگ” در سال ۱۴۰۲، ۴٪ تا ۶٪ میباشد که در جهان ۹٪ تا ۱۱ ٪ میباشد.
به گزارش زیمانیوز، محمدرضا ازلی بنیانگذار تکراسا اینسایت در رویداد تکنولوژیهای بازاریابی ایران به تاریخچه تکراسا و عوامل تاثیرگذار در ارائه گزارشهای دقیق بازاریابی ایران پرداختند.
ازلی در تعریف مارتک “MarTech”، یا همان تکنولوژی بازاریابی گفت: نرمافزار و پلتفرمهایی که بازاریابی، تبلیغات و فروش استفاده میشود را در برگرفته است. اگرچه در برخی از تعاریف، فروش و تبلیغات به عنوان مارتک در نظر گرفته نمیشود، در این گزارش مارتک شامل طیف گسترده از راهحلهاست که بازاریابی، تبلیغات و فروش را در برمیگیرد.
اینراهحلهای تکنولوژی محور کارهای تیم بازاریابی و فروش (از تحلیل داده مشتریان گرفته تا جذب و نگهداشت آنها را خودکار، ساده و بهینه میکنند تا آنها به اهداف بازاریابی خود دست یابند.
تیم بازاریابی و فروش از این نرمافزارها و پلتفرمها برای تحقیق برنامهریزی، اجرا، مدیریت، سازماندهی و اندازهگیری عملکرد محتوا، کمپینها و تجربیات مشتری استفاده میکنند.
لینک گزارش کامل تکنولوژیهای بازاریابی مارتک ایران ۱۴۰۳
لینک کوتاه: