گزارش تکراسا: سهم ۴٪ تا ۶٪ بودجه بازاریابی از فروش کسب وکارهای آنلاین بزرگ ایران است

گزارش تکنولوژی‌های بازاریابی ایران نشان می‌دهد سهم بودجه بازاریابی از فروش “کسب‌و‌کارهای آنلاین بزرگ” در سال ۱۴۰۲، ۴٪ تا ۶٪ می‌باشد که در جهان ۹٪ تا ۱۱ ٪ می‌باشد.

به گزارش زیمانیوز، محمدرضا ازلی بنیان‌گذار تکراسا اینسایت در رویداد تکنولوژی‌های بازاریابی ایران به تاریخچه تکراسا و عوامل تاثیرگذار در ارائه گزارش‌های دقیق بازاریابی ایران پرداختند.

ازلی در تعریف مارتک “MarTech”، یا همان تکنولوژی بازاریابی گفت: نرم‌افزار و پلتفرم‌هایی که بازاریابی، تبلیغات و فروش استفاده می‌شود را در برگرفته است. اگرچه در برخی از تعاریف، فروش و تبلیغات به عنوان مارتک در نظر گرفته نمی‌شود، در این گزارش مارتک شامل طیف گسترده از راه‌حل‌هاست که بازاریابی، تبلیغات و فروش را در برمی‌گیرد.

این‌راه‌حل‌های تکنولوژی محور کارهای تیم بازاریابی و فروش (از تحلیل داده مشتریان گرفته تا جذب و نگه‌داشت آن‌ها را خودکار، ساده و بهینه می‌کنند تا آن‌ها به اهداف بازاریابی خود دست یابند.

تیم بازاریابی و فروش از این نرم‌افزارها و پلتفرم‌ها برای تحقیق برنامه‌ریزی، اجرا، مدیریت، سازماندهی و اندازه‌گیری عملکرد محتوا، کمپین‌ها و تجربیات مشتری استفاده می‌کنند.

لینک گزارش کامل تکنولوژی‌های بازاریابی مارتک ایران ۱۴۰۳

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا