سهام تپسی

تپسی، اولین استارت‌آپ بورسی شد

هلدینگ گلرنگ، ۷۰ درصد سهام تپسی را خریداری کرد.

به گزارش زیمانیوز، با خرید ۷۰ درصد سهام تپسی به ارزش نهایی ۲.۱ هزار میلیارد تومان، ازاین‌پس هلدینگ گلرنگ مالک اصلی یکی از بزرگ‌ترین استارتاپ‌های کشور خواهد بود.

روز یکشنبه دو بلوک سهام تپسی، یکی به اندازه ۱۳.۶۴ درصد و دیگری به اندازه ۲۷.۷۴ درصد، در فرابورس فروخته شد.

امروز دوشنبه نیز بلوک‌های سوم و چهارم فروخته شدند. بیش از ۶۸ درصد تپسی در این دو روز معامله شد.

گلرنگ بلوک سوم به اندازه ۲۴.۶۲ درصد سهام تپسی با حجم ۶۰۶ میلیون سهم سهم و به ارزش ۵۶۶ میلیارد تومان و بلوک چهارم به اندازه ۲.۹۵ درصد سهام تپسی با حجم ۷۲ میلیون سهم به ارزش ۶۷ میلیارد تومان را خرید تا حدوداً ۶۹ درصد از سهام این تاکسی اینترنتی به مالکیت گروه صنعتی گلرنگ درآید.

این پلتفرم تاکسی اینترنتی خرداد ۱۴۰۱ موفق شده بود پس از کش و قوس‌های فراوان در بازار دوم فرابورس عرضه شود. ارزش بازار تپسی یا مارکت کپ در ابتدای عرضه اولیه حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود که اکنون به ۱۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

 بنیان‌گذار تپسی پس از عرضه گفته بود: «امروز یک روز تاریخی برای تپسی و در نگاه من اکوسیستم استارتاپی کشور است. خرید توسط یکی از معتبرترین هلدینگ‌های صنعتی کشور نویدبخش آینده‌ای روشن برای تپسی در مسیر رشد پرشتاب و تأثیرگذاری حداکثری در اقتصاد کشور است. امروز سرمایه‌گذاران تپسی توانستند با نرخ بازگشت مناسبی، برای اولین بار از طریق بازار بورس سرمایه‌ خود را نقد کنند. امیدوارم این مسیر برای همه سهام‌داران و کارآفرینان استارتاپی کشور میسر و به افزایش تمایل سرمایه‌گذاران به ورود به این اکوسیستم منجر شود.»

او با اشاره به چرایی این تغییر و خروج بنیان‌گذاران تپسی ادامه داد: «بنابراین با مطالعه شرایط موجود، تصمیم گرفتیم تا با همراهی تمامی سهام‌داران عمده، ضمن یکپارچه کردن ساختار سهام‌داری و تأمین پشتوانه مالی مناسب، زمینه را برای توسعه همه‌جانبه تپسی در آینده‌ نردیک فراهم کنیم. آنچه مسلم است تپسی با این تغییرات، وارد مرحله‌ای جدید از چرخه عمر خود خواهد شد.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا