آیفون 13

افت ارزش سهام اپل پس از انتشار خبر کاهش تولید آیفون ۱۳

اخیراً پس از انتشار اخباری مبنی بر کاهش تولید آیفون ۱۳ در سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۲۱، ارزش سهام این شرکت با افت مواجه شده است.

کاهش تولید آیفون ۱۳

به گزارش بلومبرگ، اپل پیش‌بینی می‌کرد که در آخرین سه‌ماهه‌ی سال ۲۰۲۱ مجموعاً ۹۰ میلیون دستگاه آیفون تولید کند. با این حال، با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط منابع این مجله، این شرکت اکنون به شرکای خود اعلام کرده است که مجموع دستگاه‌هایی که تولید می‌شود تا ۱۰ میلیون کمتر خواهد بود.

پس از انتشار این خبر، ارزش سهام اپل افتی ۱.۲ درصدی را تجربه کرد. شرکت‌های تولیدکننده‌ی قطعات نیم‌رسانا «برودکام» (Broadcom) و «تگزاس اینسترومنتز» (Texas Instruments) نیز با افتی ۱ درصدی مواجه شده‌اند و منابع حکایت از این دارند که در تحویل به موقع تراشه به اندازه‌ی کافی به اپل به مشکل برخورده‌اند.

آیفون ۱۳ در چهار مدل استاندارد، مینی، پرو و پرو مکس در ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲ مهر ۱۴۰۰) رسماً روانه‌ی بازار شد و از اینجا می‌توانید مدل‌های مختلف موجود با قیمت و ظرفیت حافظه‌ی آن‌ها را مشاهده کنید.

کمبود جهانی تراشه

در خصوص مسئله‌ی کمبود تراشه در سراسر جهان، باید گفت که این وضعیت همچنان پابرجا است و حتی شرکت سامسونگ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه عرضه‌ی تراشه‌های نسل جدید خود را به سال ۲۰۲۲ موکول کرده است. همچنین رقیب اصلی سامسونگ در این عرصه یعنی «شرکت صنایع نیمه‌رسانای تایوان» (Taiwan Semiconductor Manufacturing Company یا به اختصار TSMC) در ماه آگوست از تاخیر در عرضه‌ی فناوری مشابه خبر داد.

کمبود تراشه برای تولید رایانه‌های شخصی، کنسول‌های بازی، خودروها و سایر محصولات چالشی بزرگ را به وجود آورده و کند شدن رشد بازار این محصولات را به دنبال داشته است. این درحالی است که سامسونگ مدعی شده است که تا سال ۲۰۲۲ از شدت کمبود تراشه و پردازنده کاسته نخواهد شد.

نهایتاً لازم به ذکر است که اپل رویداد سخت‌افزار محور بعدی خود را در ۱۸ اکتبر مصادف با ۲۶ مهر برگزار خواهد کرد. انتظار می‌رود که این شرکت در این رویداد مک‌بوک‌های جدید، مک مینی با طراحی جدید و احتمالاً ایرپاد‌های نسل سوم را معرفی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا